خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/07 - 09:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دبیر کمیته تدوین شاخص‌های جشنواره شهید مدرس تشریح کرد

گفتمان‌سازی در جشنواره شهید مدرس مبتنی بر شاخص‌های تراز انقلاب اسلامی

دبیر کمیته تدوین شاخص‌های جشنواره شهید مدرس، از استفاده از چهار رویکرد هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی مورد تاکید رییس مجلس در کنار اسناد بالادستی و برخی مطالعات تجربی به عنوان مبنای تعیین شاخص‌‎ها برای برگزاری جشنواره شهید مدرس یاد کرد.

صمد عزیزنژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره شهید مدرس با یک روش علمی به دنبال شناسایی و تدوین شاخص‌هایی هستیم که بتواند مجلسی را با رویکرد تراز انقلاب اسلامی به نمایش بگذارد، گفت: در این زمینه چهار رویکرد هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی مورد تاکید رییس مجلس شورای اسلامی در کنار اسناد بالادستی مانند قانون اساسی جمهوری اسلامی، فرامین امامین انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی قانونگذاری، آئین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی و برخی مطالعات تجربی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در این راستا استفاده از تجربیات داخل قوه مقننه نیز در دستور کار است.



وی ادامه داد: تاکنون نشست‌های گوناگونی با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیران کمیسیون‌ها، برخی ادارات تابعه سازمان اداری مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا ضمن تبیین گفتمان‌ انقلاب اسلامی از تجربه و دانش اندوخته قوه مقننه به‌منظور شناسایی، تبیین و کشف شاخص‌ها و سنجه‌های مجلس انقلابی نیز بهره‌گیری شود و این امر در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله) و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحول درونی مجلس و تحول‌خواهی کلان کشور (رویکرد بیرونی) انجام می‌شود.



 مجلس یازدهم و اتکا به روش و ابزارهای علمی برای تحول

عزیزنژاد استفاده از روش‌های علمی و ابزارهای نوین را جهت استخراج سنجه‌هایی که رویکردهای چهارگانه (هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی) را ارزیابی می‌کنند، ضروری دانسته و ضمن اعلام برگزاری نشست مشترک با دبیران منتخب کمیسیون‌های اقتصادی، شوراها، آئین‌نامه داخلی و قضایی و حقوقی و تبادل نظر در زمینه شاخص‌های ارزیابی طرح‌ها، کمیسیون‌ها و نمایندگان، برآیند نشست را یافتن راهکار علمی و عقلایی جهت گفتمان‌سازی شاخص‌های تراز انقلاب اسلامی دانست.



عزیزنژاد با بیان اینکه مشارکت همه ارکان قوه مقننه در چنین کار تحولی بزرگ ضروری است، یادآور شد: جشنواره شهید مدرس امید زیادی را در چشم‌انداز سند تحول مجلس شورای اسلامی و ارکان مختلف آن ایجاد کرده است. با این رویکرد می‌توان انتظار داشت که از آن بعنوان  راهکاری مناسب جهت بازطراحی ساختار قوه مقننه مبتنی بر اندیشه ناب انقلاب اسلامی بهره برد.



دبیر کمیته تدوین شاخص‌های جشنواره شهید مدرس، تاکید کرد: بی‌تردید تدوین شاخص‌ها در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان گام اول تحول درونی محسوب می‌شود. بنابراین در این راستا، کمیته تدوین شاخص‌ها پرچم‌دار بازطراحی و ارتقای کارکردهای قوه مقننه بر اساس شاخص‌های تراز انقلاب اسلامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 307109
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار