خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/15 - 15:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس:

کم تحرکی امروز ایرانیان فاجعه آینده آنها خواهد شد

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس با انتقاد از کم‌کاری وزارت ورزش در توسعه ورزش همگانی، این موضوع را یکی از محورهای سئوال از وزیر ورزش خواند و گفت: بر اساس آخرین آمار 71 درصد از جامعه اصلا ورزش نمی‌کنند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌‍وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با استناد به اصل سوم قانون اساسی، اظهار کرد: این  اصل، صراحت دارد که مردم باید بتوانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی استفاده کنند لذا وزارت ورزش و جوانان باید توضیح دهد که برای تحقق این اصل مهم چه اقداماتی را صورت داده است.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم  افزود: در قانون شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان که دو ماه قبل به تصویب مجلس رسید، قید شده که وزارت ورزش باید شرایط تحقق این اصل و توسعه ورزش همگانی در کشور را رقم بزند و نباید اقدامات این وزارتخانه در یک فدراسیون تحت عنوان فدراسیون ورزش‌های همگانی خلاصه شود.



فقط 14 درصد جمعیت کشور منظم ورزش می‌کنند



وی با استناد به آخرین آمار منتشر شده از جانب مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهار کرد: 71 درصد از مردم کشور به هیچ عنوان ورزش نمی‌کنند؛ 14 درصد 3 تا 5 جلسه در هفته ورزش می‌کنند و مابقی نیز کم تحرک هستند.



راستیه، این آمار را نگران کننده برشمرد و گفت: چنانچه این روند ادامه داشته باشد طی سال‌های آینده باید بودجه بیشتری برای حوزه سلامت در نظر گرفت.



10 درصد از جمعیت ایران دیابتی و 25 درصد پیش دیابتی هستند



وی یاد آورد شد: در حال حاضر 10 بیش از درصد جمعیت ایران بیماری دیابت دارند و 25 درصد نیز پیش دیابتی هستند. همچنین آمار مرگ و میر سال گذشته نیز نشان می‌دهد که 80 درصد فوتی‌‎ها بر اثر بیماری‌های غیر واگیر بوده است.



رشد جمعیت سالمندان سه برابر آمار رشد جمعیت کشور است / با روند فعلی همه بودجه کشور باید صرف حوزه درمان شود



همچنین رشد جمعیت سالمندان در کشور به 3.64 و رشد جمعیت نیز به 1.2 رسیده است، این بدان معناست که ظرف چند سال آینده کشور یک جمعیت پیر با درصد بیماری‌های بالا خواهد داشت و با این وضعیت همه بودجه کشور باید صرف حوزه درمان طی چند سال آینده خواهد شد.



وی یکی از محورهای سئوال خود از وزیر ورزش و جوانان را همین مسئله برشمرد و اقدامات وزارت ورزش در این حوزه را ناکافی دانست و گفت: توضیحات وزیر در این خصوص در کمیسیون فرهنگی قانع کننده نبود و این بخش از سئوال از وزیر در نوبت ارائه به صحن علنی مجلس قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309413
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار