خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/22 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

چه شد که نظر وزرای بهداشت و علوم طی 24 ساعت درباره برگزاری کنکور تغییر کرد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد شدید از رفتار متناقض دولت در قبال داوطلبان کنکور سراسری، تصریح کرد: با این رفتار استرس و فشار دو چندانی به داوطلبان کنکور وارد شد.

محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: مجلس بر اساس نگرانی و حساسیتی که در میان خانواده‌ها و داوطلبان وجود داشت، جلسات مکرری پیرامون چگونگی برگزاری کنکور برگزار کرد تا همه پروتکل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری فراهم شود چرا که ما سلامت داوطلب را اصل می‌دانیم.



نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه وجاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس و در نشستی که در عصر روز 20 مرداد با حضور وزیر بهداشت، وزیر علوم و جمعی از نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون آموزش و بهداشت برگزار شد، وزرای علوم و بهداشت به این نتیجه رسیدند که برای رعایت پروتکل‌های سختگیرانه به یک ماه زمان نیاز است؛ اما مشخص نیست طی 24 ساعت چه رخ داده که اینچنین نظر وزرا تغییر کرد.



وزیر علوم و وزیر بهداشت دو فرد تأثیرگذار و تصمیم‌گیر در خصوص برگزاری کنکور بودند که هردو با تعویق یک ماهه کنکور موافقت کردند اما به یکباره در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حضور رئیس جمهور تغییر نظر دادند



وی ادامه داد: وزیر علوم و وزیر بهداشت دو فرد تأثیرگذار و تصمیم‌گیر در خصوص برگزاری کنکور بودند که هردو با تعویق یک ماهه کنکور موافقت کردند اما به یکباره در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حضور رئیس جمهور تغییر نظر دادند.



وحیدی تأکید کرد: اطمینان بخشی به داوطلبان برای کنکور یک اصل است که در این متأسفانه برای کنکور سراسری سال 99 این اطمینان بخشی به شکل کامل زیر سئوال رفت.



وی تصریح کرد: با وجود همه ایرادات وارد بر نحوه اطلاع رسانی، اما از این لحظه سازمان سنجش باید فقط به فکر اجرا و پیاده سازی تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله دو متر و تحویل دو میلیون بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش آماده کند تا داوطلبان با اطمینان خاطر بتوانند آزمون دهند.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: خواهش ما از خانواده‌ها نیز این است که برای کاهش حجم ازدحام اطراف حوزه‌ها در هنگام آزمون همراه داوطبان حضور نداشته باشند تا تراکم و استرس به حداقل برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 302838
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار