خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/29 - 23:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مالکی مطرح کرد

پیشنهاد ثبت 31 مردادماه به عنوان روز ملی فرش در تقویم جمهوری اسلامی ایران

نماینده مردم در مجلس یازدهم، از پیشنهاد خود به شورای فرهنگ عمومی مبنی بر ثبت 31 مردادماه به عنوان روز ملی فرش در تقویم جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح جزییات پیشنهاد خود به شورای فرهنگ عمومی مبنی بر ثبت 31 مردادماه به عنوان روز ملی فرش در تقویم جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به سال جهش تولید و تاکید رهبر معظم انقلاب براقتصاد بدون نفت، فرش یکی از اساسی‌‌ترین پتانسیل‌ها و بازوی قدرتمندی است که می‌توانیم با تکیه بر آن در حوزه تولید، صادرات و رونق صنعت گردشگری بر توان اقتصادی بیفزاییم.



فرش دستبافت به عنوان شایسته‌ترین سفیر فرهنگی ایران بر تارک صنایع دستی جهان درخشید



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اهمیت فرش دستبافت در ادوار گوناگون از باستان تاکنون در ایران، پاسداشت این هنر ارزنده که به حق آیینه تمام نمای معرفی تاریخ، فرهنگ، هویت و مذهب ما است و به عنوان شایسته‌ترین سفیر فرهنگی بر تارک صنایع دستی جهان درخشیده و یک نماد مهم ملی محسوب می‌شود، امری ضروری است.



وی تصریح کرد: اسناد تاریخی گواه بر آن است که از دیرباز تاکنون از فرش به عنوان کالای صادراتی و نماد فرهنگی و هنری ایران یاد می‌شود و می‌تواند یکی از کالاهایی باشد که به رونق اقتصادی کشور کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بی‌تردید ثبت روز ملی فرش زمینه توجه ویژه به این کالای ارزشمند در جهت رونق صادرات را جلب می‌کند، بنابراین پیشنهاد ثبت روزی به این عنوان در تقویم کشورمان یعنی 31 مردادماه را به شورای فرهنگ عمومی ارسال کردم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بیان دلیل انتخاب 31 مردادماه برای ثبت روز ملی فرش در تقویم، تاکید کرد: قالی پازیرک به عنوان قدیمی‌ترین قالی جهان در 31 مردادماه به تاریخ شمسی در سال 1949 در منطقه سیبری کشف شد و ایران را به عنوان اولین سرزمین زادگاه فرش در سراسر عالم معرفی کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 303314
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار