خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/22 - 14:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

پیام تسلیت فراکسیون زنان مجلس در پی درگذشت طوبی کرمانی

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان را به جامعه زنان فرهیخته و مبلغان عرصه دین تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان و از انقلابیون فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی را تسلیت گفت.



متن پیام به شرح زیر است :



بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم



انالله و انا الیه راجعون 



با کمال تأسف مطلع شدیم بانوی فرهیخته و جهادگر، سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی پس از سال‌ها فعالیت و مجاهدت علمی و تبلیغی دعوت حق را لبیک گفتند. ایشان که نخستین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ‌التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام بودند، سال‌ها در کسوت استاد دانشگاه به تربیت شاگردان مؤثر و اندیشمند پرداختند و در کنار استادی دانشگاه، عضو بعثه مقام معظم رهبری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان بودند و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و گفتمان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان اهتمام ورزیدند. ولایتمداری، پایبندی و پاسداری نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اخلاق‌مداری از ویژگی‌های بارز ایشان بود. این مصیبت را به محضر خانواده محترمشان، اساتید و فرهیختگان، جامعه زنان فرهیخته و مبلغین عرصه دین تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای این بانوی فاضله، آرزوی غفران و علو درجات را داریم. روحشان غرق رحمت الهی باد.





فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 304378
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار