خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/21 - 10:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

وزارت علوم به بهانه کرونا، بی‌تدبیری خود در برگزاری کنکور را توجیه نکند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، لغو کنکور به بهانه نبود وضعیت مناسب جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را توجیه وزارت علوم برای پنهان کردن بی‌تدبیری خود در این حوزه دانست و از مسئولان این وزارتخانه خواست تا موانع برگزاری کنکور را به سرعت رفع کنند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تصمیم مسئولان مربوطه مبنی بر لغو کنکور، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچون گذشته بی‌تدبیری‌های خود را در نحوه برگزاری کنکور توجیه نکند و در مدت زمان محدودی که باقی مانده است به خانواده‌ها استرس وارد نکند.



لغو کنکور اجحاف در حق جوانان آینده‌ساز کشور است



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلاتکلیف نگه داشتن جوانان به دلیل عدم تعیین تاریخ مناسب برای برگزاری کنکور اجحاف در حق آنها و بازی با سرنوشت نسل آینده‌ساز کشور است.



وی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فاصله‌گذاری اجتماعی که بر آن تاکید شده ولو ایجاد فاصله 10 متری بین شرکت‌کنندگان باشد، کنکور را برگزار کند.



بابایی کارنامی اظهار کرد: وزارت علوم باید از قبل برای نحوه برگزاری کنکور و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تمهیدات لازم را پیش‌بینی می‌کرد و همان طور که کارمندان دولت در این زمینه ساماندهی شده‌اند، برای کنکور هم برنامه‌ریزی می‌کرد.



وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لازم است در خصوص این بی‌تدبیری صورت گرفته با وزارت علوم برخورد شود، چرا که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تضمین سلامت شرکت‌کنندگان که جوان هستند و لازم است شرایط لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود، پیشنهاد لغو کنکور را داده است.



وزارت علوم فارغ از اتخاذ تصمیمات احساسی نسبت به برگزاری کنکور اقدام کند



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: وزارت علوم در همین مدت زمان محدودی که تا برگزاری کنکور باقی مانده است می‌تواند با رعایت فاصله‌گذاری تعیین شده و پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، کنکور را برگزار کرده و جامعه را متشنج نکند، چرا که نمی‌توان تضمین کرد بعد از گذشت یک ماه باز هم شرایطی ایجاد نشود که بار دیگر ناچار به لغو کنکور شوند.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا با موضع کارشناسانه‌تر و شفاف‌تر و فارغ از اتخاذ تصمیمات احساسی نسبت به برگزاری کنکور اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 302700
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار