خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/22 - 11:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در پی اعتراض مردم آبادان:

نماینده مردم آبادان در مجلس خواستار توقف پخش سریال نجلا شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصاویر نمایش داده شده در سریال نجلا از فرهنگ و رفتار مردم آبادان خلاف واقع است از مدیران رسانه ملی خواست تا پخش این سریال را متوقف کنند.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از نوع نگاه سازندگان سریال نجلا به فرهنگ مردم آبادان، گفت: رسانه ملی باید به گونه‌ای برنامه‌سازی کند که نتایج آنها به انسجام ملی و معرفی صحیح فرهنگ اقوام مختلف در کشور منتهی شود نه اینکه باعث اختلاف‌افکنی در سطح جامعه شوند.



روایات از نوع برخوردها و رفتار مردم آبادان در سریال نجلا ساختگی است



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به تازگی سریالی تحت عنوان نجلا از شبکه 3 در حال پخش است که برچسب‌هایی به مردم آبادان می‌زند و آنها را متهم به صفات و رفتارهای خلاف واقع می‌کند.



وی تصریح کرد: هر کارگردانی باید قبل از ساخت یک مجموعه، اشراف کاملی بر فرهنگ و آداب و سنن محدوده جغرافیایی مورد نظر خود داشته و مطالعه دقیقی بر تاریخ آن منطقه داشته باشد تا بتواند تصاویری مبتنی بر واقعیات را به نمایش بگذارد.  



مختار اظهار کرد: در سریال نجلا رفتارهای نامطلوبی را به مردم آبادان نسبت داده‌اند به گونه‌ای که باعث ایجاد انزجار در بین عموم نسبت به این منطقه و فرهنگ حاکم بر آن می‌شود و این در حالی است که تمام روایات از نوع برخوردها و رفتار افراد در این سریال ساختگی است و همین امر باعث عصبانیت مردم آبادان شده است.



چرا مدیران رسانه ملی بر روند ساخت سریال‌ها نظارت نمی‌کنند؟



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون سوال این است که چه زمانی افراد فعال در رسانه ملی باید به این بلوغ فکری برسند که با عملکرد خود باعث ایجاد تشتت در بین اقوام نشوند و مدیران آن نیز با نظارت دقیق بر کیفیت سریال‌ها مانع از بروز این قبیل اقدامات شوند؟ به ویژه در مورد مردم آبادان که دارای تاریخ روشنی هستند و روحیه مقاومت آنها در 8 سال دفاع مقدس یکی از ارزش‌های این منطقه است که به آن می‌بالیم.



عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم آبادان که به طور مکرر درخواست کرده‌اند نسبت به این توهین به آنها واکنش نشان دهم، اعتراض خود را رسما اعلام می‌کنم و از مدیران رسانه ملی درخواست توقف پخش این سریال را دارم./



پایان پیام

  • کد خبر : 306208
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار