خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/01 - 09:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

نظارت روزانه نمایندگان کمیسیون آموزش از رعایت پروتکل‌ها در مدارس

عضو کمیسیون آموزش مجلس از نظارت اعضای کمیسیون آموزش به صورت روزانه بر مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با ستاد ملی کرونا مدارسی که پروتکل‌ها در آن کمتر از 50 درصد رعایت می‌شود، تا زمان اصلاح شرایط، تعطیل خواهند شد.

امان قلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر دانش آموزان با تشخیص آموزش و پرورش هر استان و تشخیص مدارس در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و این رویه با توجه به شیوع موج سوم باید به سمت آموزش غیرحضوری میل داشته باشد.



نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا غیرحضوری باید در اختیار استان‌ها باشد، افزود: در مقطع کنونی همه استان‌های کشور شرایط یکسانی ندارند، به همین دلیل نمی‌توان برای همه نقاط کشور یک تصمیم مشترک اتخاذ کرد.



وی یادآور شد: نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش به صورت روزانه وضعیت مدارس در استان‌‎ها را رصد می‌کند و نسبت به عملکرد ستاد ملی کرونا در هر استان نظارت دارند.



اسماعیلی اضافه کرد: قطعا با بازگشایی دانشگاه‌ها موج سوم کرونا در فصل پاییز خطرناک‌تر خواهد شد و علت این مسئله نیز حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاهی است که وزارت علوم با همکاری وزارت بهداشت باید برای این مسئله تدبیر جدی داشته باشد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید به صورت روزانه از وضعیت مدارس به نمایندگان گزارش ارائه کند تا تصمیم‌گیری‌ها در خصوص آموزش حضوری یا مجازی بر اساس مستندات باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 305049
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار