خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/22 - 15:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی:

مسئولان با لحاظ ردیفی در بودجه سالانه مختص آموزش سیستان‌وبلوچستان تبعیضی مثبت قائل شوند

عضو مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان در مجلس، بابیان‌اینکه سرانه آموزشی در جنوب این استان حدود یک متر است از مسئولان خواست تا با لحاظ ردیفی در بودجه سالانه مختص آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان تبعیضی مثبت در جهت رفع مشکلات این منطقه قائل شوند.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار فیلمی در فضای مجازی که بیانگر وضعیت بسیار نامطلوب دانش آموزانی در سیستان و بلوچستان بود که کلاس درس آنها در سایه کم رونق دیواری در حال تخریب برگزار شده بود در حالی که روی زمین نشسته و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنار هم به دیوار تکیه داده بودند، گفت: آنچه به عنوان سرانه آموزشی برای جنوب استان سیستان و بلوچستان تعیین شده، هیچ سنخیتی با شأن مردم این منطقه ندارد، کما اینکه گاه در برخی نقاط همچون قصرقند و دشتیاری، سرانه فضای آموزشی حدود یک متر است در حالیکه در سایر نقاط کشور 7 و گاه 10 متر است و این وضعیت بسیار ناهنجاری است.



مسئولان در تخصیص اعتبارات به حوزه آموزش سیستان‌و‌بلوچستان یک اجحاف تاریخی در حق مردم کردند



نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در چند سال اخیر که مدیران جدید در حوزه معاونت وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس فعالیت دارند، تحول جدیدی در این حوزه از طریق توزیع عادلانه فرصت‌ها و اعتبارات صورت گرفته است، به گونه‌ای که عمده پروژه‌های احداث مدارس در جنوب استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شوند. کمااینکه شیب تخصیص اعتبارات به این بخش متفاوت از سایر ادوار بوده و ردیف ملی 150 میلیارد تومانی نیز در بودجه سالانه برای توسعه فضای آموزشی این منطقه لحاظ شده است.



وی تصریح کرد: حجم مشکلات در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و فاصله با استانداردها به گونه‌ای است که هر اندازه هم در جهت رفع نقص‌های موجود اقدام شود باز هم کافی نیست که می‌طلبد نهادهای انقلابی همچون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت و بنیاد علوی در کنار خیرین فعالیت بیشتری در زمینه رفع مشکلات حوزه آموزش جنوب استان سیستان و بلوچستان داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بی‌تردید در حوزه آموزش استان سیستان و بلوچستان یک اجحاف تاریخی در حق مردم شده است و قطعا چه دولت و چه ادوار گذشته مجلس و چه سایر مسئولان مربوطه یک کم کاری در این زمینه داشته‌اند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، راه‌های نرفته در این خطه از ایران اسلامی فراوان است.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه از مسئولان  مربوطه خواست تا با ایجاد ردیفی در بودجه سالانه برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب این استان یک تبعیض مثبت قائل شوند.



گفتنی است دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در سفر به سیستان و بلوچستان به منظور نظارت میدانی بر بخش‌های مختلف این استان از توجه به شاخص‌های آموزش و پرورش در سطوح راهنمایی، متوسطه و دانشگاهی به عنوان مهمترین اولویت و اساسی‌ترین بحث این منطقه یاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 306248
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار