خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/04 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدبیگی:

مجلس به دنبال ارتقای امنیت فضای مجازی است نه فیلترینگ

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال ارتقای امنیت فضای مجازی است، گفت: اولویت اصلی مجلس موضوع اقتصاد است و ساماندهی فضای مجازی کمک زیادی به بهبود اقتصاد خواهد کرد.

فاطمه محمدبیگی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال فیترلینگ و مسدود کردن فضا و شبکه های مجازی نیست، گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی راهی برای رسیدن به اهداف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ملت ها هستند و تمامی کشورها برای آن قوانین و مقرراتی اعمال می‌کنند اما در ایران در حوزه قانونمند کردن و کنترل فضای مجازی هنوز اقدام ویژه ای انجام نشده و به قول مقام معظم رهبری مردم بی قرار در این فضا رها شده‌اند.



 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال تنظیم مقررات و ساماندهی فضای مجازی است، افزود: تا زمانی که چارچوب مناسبی متناسب با فرهنگ، عرف و سبک زندگی ایرانی در رابطه با فضای مجازی ایجاد نکنیم نمی‌توانیم پیامدهای اخلاقی، اجتماعی و سیاسی ناشی از آن را مدیریت کنیم.



وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال امن کردن فضای اینترنتی هستیم، افزود: با این اقدام می‌خواهیم دانش نوبنیان را در فضای کسب و کار مجازی رونق دهیم مجلس به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی مردم است و ساماندهی فضای مجازی کمک زیادی به بهبود اقتصاد خواهد کرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اقبال مردم به سمت خریدهای اینترنتی افزایش یافته و برای جلوگیری از سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی باید به سمت ارتقای امنیت فضای مجازی گام برداریم و چاره‌ای جز تنظیم مقررات در این رابطه نداریم.



محمدبیگی با یادآوری اینکه کنترل و فرمان فضای مجازی در اختیار کشورهای خارجی است، تصریح کرد: به سهولت می‌توانند پدیدهای اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی درون کشور را مدیریت کنند.



وی افزود: مقام معظم رهبری به تازگی در پیامی از اهتمام و نبود توجه جدی نسبت به فضای مجازی انتقاد کردند و ما باید برای ساماندهی فضای مجازی تلاش و قوانینی را وضع کنیم؛ اولویت اصلی مجلس موضوع اقتصاد است و در کنار پرداختن به طرح‌های اقتصادی موضوع ساماندهی فضای مجازی را هم دنبال می‌کند؛ مجلس برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی مردم ساماندهی فضای مجازی را در دستور کار قرار داده زیرا تعداد زیادی از مردم در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کنند؛ مردم خواهان شفاف سازی تراکنش‌های مالی هستند و بخشی از این مهم باید در فضای مجازی کشور انجام شود در واقع اظهاراتی که در این رابطه در مورد مجلس مطرح می‌شود مغرضانه یا از روی جهل برای همراهی با شبکه های معاند خارجی است؛ مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار است و با قوت و قدرت در کنار اولویت‌ دادن به مشکلات اقتصادی مسائلی مانند ساماندهی فضای مجازی را هم دنبال می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 303523
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار