خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/21 - 12:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری:

فیلم‌سازان باید جسارت ورود به عرصه مبارزه با رانت و فساد را داشته باشند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن حمایت از موج جدید فیلم سازی در حوزه‌ مفاسد اقتصادی ، تصریح کرد: مسیر آغاز شده نیاز به حمایت دارد تا فیلمسازان جسارت ورود به عرصه‌های جدید را داشته باشند.

غلامرضا منتظری  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موج جدید ایجاد شده در شبکه نمایش خانگی و صداوسیما در خصوص تولید آثار هنری در زمینه مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: هنر عطیه خداوند است و ما باید از این نعمت خداوندی در مسیری استفاده کنیم که زمینه رشد، کمال و بالندگی جامعه را به دنبال داشته باشد.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر باید در خدمت آرمان ما باشد، افزود: یکی از انتظاراتی که از هنرمندان جامعه می‌رود نقش آفرینی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. به تعبیر شهید بهشتی "هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط" لذا شایسته است از این نعمت خدادادی برای تقویت ارزش‌ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی و همچنین تقویت بن مایه‌های فکری و اعتقادی جامعه بهره ببریم.



وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید مؤثرتر از گذشته نمایان شود، گفت:  اینکه هنرمندان عزیز با یک احساس مسئولیت و دغدغه در این مسیر گام برداشته‌اند را باید به فال نیک گرفت و این طریقه مبارکی است که باید چتر حمایتی سازمان‌های مسئول بر سر این مسیر قرار گیرد.



این نماینده مردم در مجلس با طرح این سئوال که آیا نباید خروجی محصولات فرهنگی و هنری جامعه را یک گام به پیش ببرد، اضافه کرد: زمانی آثار هنری موفق است که زمینه کمال جامعه را فراهم کند و این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر اینکه هنرمند در قبال جامعه خود احساس مسئولیت کند.











غلامرضا منتظری


 



منتظری با اشاره به اینکه هنرمند باید جسارت ورود به عرصه‌های جدید را داشته باشد، یادآور شد: در کنار حمایت دستگاه‌های متولی، احساس مسئولیت خود هنرمند نیز در این مسیر بسیار تأثیرگذار است.



سریال «آقازاده» مصداق پاسخگویی شفاف به انتظار افکار عمومی است



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ساخت سریال «آقازاده» در شبکه نمایش خانگی، گفت: افکار عمومی با دیدن این سریال نشانه‌گذاری می‌کنند و باید خوشحال و خرسند باشیم که با یک ادبیات جذاب و شفاف مباحث مورد انتظار جامعه یعنی موضوعاتی همچون پیامدهای اشرافیگری ترسیم می‌شود.



نیاز به تربیت آوینی‌ها داریم



وی با بیان اینکه البته ما در این مسیر خیلی کار نکرده‌ایم، ادامه داد: برای ادامه این مسیر قطعا نیاز به کادرسازی وجود دارد تا زمانی که هنرمند متخصص و متعهد پرورش نکنیم، شاهد خلق چنین محصولاتی نخواهیم بود.



عضو مجمع نمایندگان استان گرگان یادآور شد: در تولید آثاری اینچنین، قطعا جوانان نقش اصلی را دارند و باید در مسیری قرار گیریم که هنرمند در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.



 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: روایت فتح پس از شهید آوینی هم ادامه پیدا کرد اما هیچگاه دلنشینی و اثرگذاری آنچه که آوینی با اخلاص و اندیشه خود روایت می‌کرد را نداشت لذا برای تعالی مسیر آغاز شده نیاز به تربیت آوینی‌ها داریم. در این حوزه، رسانه ملی با محوریت دانشکده صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری نقش جدی برای پرورش هنرمند متعهد دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 307818
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار