خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/25 - 18:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیدنظام‌الدین موسوی:

فرش قرمز برای بایدن حکایت از ضعف حافظه تاریخی برخی رسانه ها دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فرش قرمز پهن کردن برخی رسانه‌های داخلی برای ریاست جمهوری بایدن را ناشی از فقر بصیرت و ضعیف بودن حافظه تاریخی آن‌ها دانست.

سیدنظام الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد: جریانی در کشور وجود دارد که توان و اعتقادی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی را ندارد و در مواقع و شرایط گوناگون نشان داده که بیش از اینکه به داخل توجه داشته باشد، تمرکزش بیشتر به خارج از کشور است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه چشم‌انداز این جریان بیشتر به خارج از کشور بوده تا ظرفیت‌های داخل، افزود: این جریان که نمود آن در برخی رسانه‌ها دیده می‌شود به دنبال این استکه فضای داخلی کشور را شرطی کند در حالیکه شعار انقلاب اسلامی این است که داعیه تأثیرگذاری بر جهان است.



وی ادامه داد: این رویکرد در انتخابات سال 92 وجود داشت و در روند معاهده برجام نیز همین روند دنبال شد لذا این وابستگی اقتصاد به شرایط خارج از کشور تا جایی پیش رفت که حتی آب خوردن ما هم به برجام ربط دارد.



عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز ما یک تجربه تلخ تاریخی داریم که با تصویب برجام و پیوند وضعیت داخلی کشور به خارج, هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد و نه قیمتی ارزان شد و نه دلاری پایین آمد.



وی با اشاره به اظهارات رئیس کل سابق بانک مرکزی مبنی بر اینکه  برجام هیچ دستاورد اقتصادی برای کشور به دنبال نداشت، یادآور شد: آمریکایی‌ها از همان زمان اوباما و دموکرات‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و با روی کار آمدن ترامپ، سلسله احد شکنی‌های آمریکا ادامه یافت تا امروز که نرخ دلار ثانیه به ثانیه اضافه می‌شود.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس اضافه کرد: جریانی که در فضای رسانه‌ای از روی کار آمدن بایدن استقبال می‌کند، حافظه تاریخی ندارد و آن‌ها باید بدانند که تجارب شکست خورده را نمی‌توانند مجددا به مردم تحمیل کنند. مردم ما امروز به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و اگر  از همین مردم کوچه و خیابان سئوال شود, آن‌ها تفاوتی بین ترامپ و بایدن قائل نیستند و این نگاه حاکم در رسانه‌ها این بیانگر فقر بصیرت سیاسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 308072
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار