خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/04 - 19:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدبیگی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار شد

ضرورت اختصاص بودجه ویژه برای ساخت بیمارستان 700 تخت خوابی قزوین

نماینده مردم قزوین در جریان بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند ساخت بیمارستان 700 تخت‌خوابی قزوین تاکید کرد که باید بودجه ویژه ای برای ساخت این بیمارستان اختصاص یابد تا در راستای عدالت در سلامت و دسترسی 900 روستای استان که تمام امیدشان دسترسی به بیمارستان دولتی است، قدم ویژه برداشته شود.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین گفت:  در استان قزوین با وجود جایگاه استراتژیک بالای آن محرومیت‌های بسیاری وجود دارد که از جمله آن می‌توان به محرومیت‌های زیرساختی در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد، چنانچه بیمارستان های با قدمت ۹۷ سال، ۶۷ سال و ۷۰ ساله در این استان در حال فعالیت هستند و در حوزه حوادث و بلایا تنها یک بیمارستان در استان جوابگوی مراجعه کنندگان به صورت ویژه است.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: تقاضای ما این است که به استان قزوین بودجه ملی سرانه سلامت تعلق گیرد زیرا در تروما و حوادث حتی یک بیمارستان سوختگی و سوانح در استان وجود ندارد، همچنین یازده استان کشور از طریق استان قزوین تردد به دیگر استان ها دارند که نیاز به خدمات دارند، لذا راه اندازی مراکز تخصصی درمانی در حوزه حوادث و بلایا در استان قزوین ضروری است.



وی ادامه داد: از مطالبات به حق مردم استان قزوین این است که بودجه ویژه ای برای ساخت بیمارستان 700 تختخوابی قزوین اختصاص دهید تا در راستای عدالت در سلامت و دسترسی 900 روستای استان که تمام امیدشان دسترسی به بیمارستان دولتی است، قدم ویژه برداشته شود.



 محمدبیگی یادآور شد: مردم استان قزوین یک دستاورد ویژه از سفر نوبخت به استان قزوین مطالبه دارند که آن ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین است که نیاز نه تنها مردم استان قزوین بلکه تمامی استان های غرب کشور را می تواند تامین کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: مقرر بود قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ساخت این بیمارستان انتخاب شود اما متاسفانه وجود برخی تقابل ها و عدم همدلی ها و نگاه سیاست زده باعث شد این اتفاق رقم نخورد؛ پیشنهاد می کنم با انعقاد قرارداد با این قرارگاه، سرعت بیشتری به ساخت این بیمارستان دهید.



مقرر شد تا هفته آینده طی دیدار با سردار محمد مسئول قرارگاه خاتم سپاه پاسداران، قراردادی جهت ساخت این بیمارستان منعقد شود تا روند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان قزوین با سرعت پیگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 303547
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار