خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/04 - 17:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاضی زاده هاشمی:

شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) بیانگر مجاهدت های بی نظیر ایشان برای حفط تشیع است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شهادت مظلومانه و جانسوز امام حسن عسکری(سلام الله علیه) را بیانگر مجاهدت های بی نظیر ایشان برای حفط تشیع دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی ضمن تسلیت به مناسب شهادت امام حسن عسکری(ع)، به بیان مجاهدت های ایشان پرداخت که در ذیل می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه و جانسوز امام حسن عسکری(سلام الله علیه) بیانگر مجاهدت های بی نظیر ایشان برای حفط تشیع و حفظ جان حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) برای جلوگیری از به حاشیه راندن و اقلاع نظام امامت برای رهبری جامعه توسط مرتجعان زمان بود. 

امام حسن عسکری(ع) به علت محدودیت سیاسی و جوّ خفقان، نمی توانست به صورت آزاد و مستقیم با پیروان خود در تماس باشد و از مذهب تشیع مرزبانی کند. ایشان با چهار روش علیه حکومت وقت موضع گرفت و توانست به گسترش فرهنگ تشیع و رهبری تشکیلات شیعه بپردازد: روش ارتباطی، سرّی، حمایتی و تمهیدی مبارزات و مواضع سیاسی ائمه (ع) در برابر جریان های حاکم، منطبق با شرایط جامعه بود. امام حسن عسکری(ع) نیز در دوران امامت خویش با توجه به محدودیت های سیاسی شدید از راه های مختلف به اتخاذ مواضع سیاسی منطقی پرداخت که نتیجه آن، حفظ تشیع و ایجاد آمادگی و زمینه سازی برای غیبت امام زمان بود. جالب‌ترین فعالیت‌های سیاسی امام عسکری(ع)، تقویت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه در برابر فشارها و سختی‌های مبارزات سیاسی در راستای حمایت از آرمان‌های بلند تشیع بود. از آن جا که شخصیت‌های بزرگ شیعه در فشار بیشتری قرار داشتند، امام(ع) به تناسب مورد، هر یک از آنان را به نحوی دلگرم و راهنمایی می‏ کرد و روحیه آن ها را بالا می ‏برد تا میزان صبر و آگاهی‌شان در برابر فشارها، تنگناها و فقر و تنگدستی، فزونی یابد و بتوانند مسئولیت بزرگ اجتماعی و سیاسی و وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهند. 



امروز هم جمهوری اسلامی، وظیفه‌ای خطیر و مهم در مسیر ظهور حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) برعهده دارد. یکی از این وظایف، ایستادگی و تقویت جبهه حق در مقابل جبهه باطل و مستکبرین عالم برای تحقق تمدن نوین اسلامی و گستراندن ملک مهدوی (سلام الله علیه) در گستره جهانیست.

به عهد و بیعت خود با حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) پایبندباشیم ...

((بسم الله الرحمن الرحیم 

ونرید أنْ نمنّ على الّذین اسْتضْعفوا فی الْأرْض ونجْعلهمْ أئمّةً ونجْعلهم الْوارثین))/

پایان پیام

  • کد خبر : 306839
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار