خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/16 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی سفیدان:

روز دانشجو یادآور استکبارستیزی دانشجویان ایرانی است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تبریک روز دانشجو، این روز را یادآور استکبارستیزی دانشجویان ایرانی خواند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ضمن گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو، اظهار کرد: 16 آذرماه  سال 1332 جوانان و دانشجویان کشورمان علیه استکبار قیام کردند و این قیام منجر به شهادت سه تن از معترضان به نام مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی شد.



نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  قیام 16 آذر 1332 حدود 4 ماه پس از کودتای آمریکا - انگلیسی 28 مرداد در ایران به وقوع پیوست و دانشجویان با اعتراض به این کودتا و ارتباط بین سفارت ایران و انگلیس نسبت به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا اعتراض کردند.



وی یادآور شد: امروز وقتی به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب صادر فرموده‌اند، نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که جوانان و دانشجویان از نگاه ایشان جایگاه ویژه‌ای دارند و بر ما نیز واجب است که از این منش پیروی کنیم.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در واقع رهبری همه مسائل پس از انقلاب اسلامی را به جوانان سپرده‌اند و از نسل قبل درخواست شده که به این جوانان اعتماد کنند چراکه در جوانان ویژگی‌های ممتازی است که در سایرین نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 309456
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار