خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/14 - 20:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی:

راه‌اندازی مدرسه در آپارتمان ظلم در حق دانش آموزان است

عضو کمیسیون آموزش مجلس از رئیس سازمان مدارس غیرانتفاعی خواستار پاسخگویی نسبت به علت صدور مجوز بی‌رویه تاسیس این مدارس شد.

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از عدم حضور مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در نشست اخیر کمیسیون آموزش برای پاسخ به برخی سوالات انتقاد کرد و گفت: بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش، موسس مدرسه غیرانتفاعی نمی‌تواند سمت داشته و مدیر باشد در این رابطه آقای زینی‌وند باید پاسخ دهد که چرا مدرسه غیرانتفاعی دارد اما معاون وزیر است و ضروری است برای رفع شبهات به این سوال پاسخ داده شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ایشان اعتقاد دارد مشارکت‌های مردمی باید توسعه یابد و بر مدارس غیرانتفاعی نظارت دارد چرا معلمان این مدارس را استثمار کرده است و در پرداخت حق الزحمه به آنها ظلم می‌کند.



وی از حقوق اندک معلمان غیرانتفاعی انتقاد کرد و ادامه داد: موسسات سود خود را می‌برند اما حقوق معلمان تنها 400 یا 500 هزار تومان است و از سوی دغدغه اخراج هم دارند؛ آیا استثماری بدتر از این وجود دارد.



نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم با طرح این سوال که چرا معلمان مدارس غیرانتفاعی مشمول قانون کار نمی‌شوند، گفت: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی باید پاسخ دهد که چرا مدارس غیرانتفاعی در فضاهای غیراستاندارد راه‌اندازی می‌شود، چه کسی اجازه صدور مجوز بی‌رویه چنین مدارس غیراستانداری را صادر می‌کند و راه‌ا‌ندازی این مدارس چه توجیه عقلی و منطقی دارد؟



مولوی تاسیس و راه‌اندازی مدارس غیراستاندارد را ظلم و اجحاف در حق دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموز در سرانه آموزشی، فضای سبز و ورزشی حقی دارد اما متاسفانه برخی مدارس غیرانتفاعی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و حتی در طبقات بالای آپارتمان‌ها راه‌اندازی می‌شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 302347
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار