خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/13 - 18:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

دیدگاه سیاسی حاکم بر آموزش و پرورش مانع اجرای سند تحول/ مواردی از اجرای سند 2030 در مدارس دیده شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مواردی از اجرای سند 2030 در مدارس دیده شده است، عنوان کرد: کمیته در کمیسیون آموزش مسئول پیگیری این موضوع شده است.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش و پرورش توجه جدی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نداشته است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دو نشست مفصل با حضور وزیر آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس به موضوع موانع سند تحول بنیادین پرداخت.



دیدگاه سیاسی حاکم بر آموزش و پرورش اجازه اجرای سند تحول را نداده است



نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه افرادی با دیدگاه خاص در وزارت آموزش و پرورش حاضر می‌شوند که نوع نگاه آن‌ها بر مبنای دیدگاه لیبرالی است.



وی ادامه داد: متأسفانه این دیدگاه لیبرالی در آموزش و پرورش تا حدی نفوذ پیدا کرده است که اجرای سند 2030 خود را در مدارس نشان داده ولی هنوز زیرنظام‌های سند تحول بنیادین بعد از گذشت 9 از ابلاغ سند، تدوین نشده است.











حسین حق‌ وردی


 



سند تحول فقط خود را در اجرای روش 6-3-3 نشان داده است



حق وردی با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش از اجرای سند تحول بنیادین فقط به اجرای روش 6-3-3 در مدارس بسنده کرده است، افزود: اساس این سند این است که دانش آموز از دانش محوری به تربیت محوری روی آورد و این مسئله باید خود را در مدارس نشان دهد ولی نبود یک اراده سیاسی موجب شده که اجرای این سند با تأخیر مواجه شود.



این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر آیین نامه اجرایی مدارس نیاز به اصلاح دارد که این اصلاح باید با در نظر گرفتن سند تحول بنیادین صورت گیرد تا بتوانیم اثرات اجرای سند تحول را در مدارس شاهد باشیم.



وی تصریح کرد: در حالی برای اجرای سند تحول در بودجه سالیانه بودجه‌ای در نظر گرفته نشده که طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست کمیسیون، برای اسناد مشابه خارجی مثل سند 2030 و مشابه آن در همان سال اول پس از ابلاغ، بودجه در نظر گرفته شده است.



تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون آموزش برای رسیدگی به موضوع اجرای سند 2030 در مدارس



حق وردی تأکید کرد: البته وزیر آموزش و پرورش اجرای سند 2030 در مدارس را به طور کامل رد و عنوان کرده اگر در مدرسه‌ای چنین مواردی وجود دارد به آموزش و پرورش معرفی کنید ولی در حال حاضر اجرای برخی از بندهای سند در برخی مدارس دیده شده و این موارد به زودی جمع بندی و به اطلاع وزیر آموزش و پرورش در آینده نزدیک خواهد رسید.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کمیته‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر موضوع اجرای سند تحول و اجرای سند 2030 نظارت خواهد داشت تا این موضوع رسیدگی و به نتیجه برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 305813
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار