خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/06 - 20:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عنابستانی در واکنش به اظهارات ربیعی درباره طرح حمایت معیشتی:

دولت هنوز معتقد نیست که باید به فکر معیشت روزمره مردم باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولتمردان هنوز متوجه عمق مشکلات اقتصادی مردم و میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی نشده اند، تاکید کرد که فردا طرح معیشت در صحن تصویب می شود و دولت نباید در اجرای آن تعلل کند.

علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتقاد سخنگوی دولت از طرح معیشتی مجلس و عدم امکان تحقق منابعی که برای اجرای این طرح پیشنهاد شده است، گفت: دولت هنوز معتقد نیست که باید به فکر معیشت روزمره مردم باشد کمااینکه در گذشته این موضوع در کلام آقای جهانگیری نیز شنیده شد که وقتی متوجه شد این طرح در مجلس مطرح شده است گفت ما اصلا کمبود کالا نداریم و کالا به وفور در بازار یافت می شود.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقایان دولتی اصلا متوجه نیستند چه بلایی سر مردم آمده و چه میزان تورم و گرانی در بازار ایجاد شده است کمااینکه قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم روزانه افزایش پیدا می کند و چون دولتمردان متوجه این موضوع نیستند قاعدتا در مقابل ارائه هر طرحی که در جهت حمایت معیشتی از مردم و کاهش مشکلات اقتصادی آن ها ارائه شود، مقاومت می کنند.



وی تصریح کرد: نکته ای که باید در خصوص دلایل مشکلات اقتصادی جدی که برای مردم ایجاد شده است، باید مورد توجه قرار گیرد این است که صرفنظر از مباحث مرتبط با وضعیت اقتصادی کشور، کرونا هم مزید بر علت شده است چرا که در پی شیوع این بیماری تعداد زیادی از افراد شغل خود را از دست داده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در این شرایط دولت و حکومت باید راهکارهای عاجلی را جهت رفع مشکلات معیشتی مردم ارائه دهند اما ظاهرا دولتمردان متوجه نیستند که چه اتفاقی افتاده است به همین دلیل در مقابل ارائه هر طرح کمک معیشتی مقاومت می کنند و یا آن را دنبال نمی کنند.



عنابستانی اظهار کرد: مجلس با ارائه این طرح بهترین و صحیح ترین اقدام را انجام داده است و بعد از تصویب این طرح در صحن مجلس بعد از آن هر تعللی در اجرای آن صورت بگیرد دولت را در مقابل مردم و وکلایشان در مجلس قرار خواهد داد.



وی یادآور شد: ما در مجلس تعدادی پیشنهاد به دولت در قالب این طرح ارائه دادیم و منابع لازم برای تحقق هرکدام از آن ها را نیز مشخص کردیم اما دولت تا این لحظه به هیچ کدام از آن ها پاسخ نداده است در حالی که تمام پیشنهادات ارائه شده قابلیت اجرا دارند و تامین منابع آن ها تاثیری بر دیگر ساختارها ندارد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کمیسیون اقتصادی دولت تشکیل جلسه داده بود، تاکید کرد: دولت باید تا قبل از اینکه فردا این طرح در صحن بررسی شود به یکی از پیشنهادات ارائه شده از سوی مجلس پاسخ دهد ضمن اینکه به این نکته باید توجه شود که برای تامین منابع این طرح که از سوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به صحن آورده مبلغ 30 هزار میلیارد تومان از محل دارایی های دولت که باید به فروش برسد تامین خواهد شد بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 307096
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار