خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/17 - 16:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

دانشگاه‌ها متناسب با خدمات دوران کرونا شهریه بگیرند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به لغو آموزش حضوری در اکثر دانشگاه‌ها و کاهش هزینه‌ها در این حوزه‌ها، تصریح کرد: لازم است وزارت علوم بخشنامه‌های جدیدی برای اخذ شهریه از دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ کند.

محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت با اشاره تغییر شرایط در حوزه آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز حوزه آموزش در همه جای دنیا تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و طبعا این تغییر در حوزه آموزش در هزینه‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد.



نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه وجاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی هزینه‌ها شامل پرداخت حقوق و مزایا به معلم و اساتید برای خدمات حضوری و غیرحضوری تغییری ندارد اما هزینه‌‎های جاری در مدارس غیرانتفاعی یا دانشگاه‌های شهریه بگیر تغییر می‌کند.



حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید به صورت کامل پرداخت شود



وی یادآور شد: برای نمونه 40 درصد از حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به هزینه خوابگاه و سلف اختصاص می‌یابد، امروز که آموزش‌ها در این دانشگاه به صورت مجازی است، حقوق دانشجویان این دانشگاه باید به صورت کامل پرداخت شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بنابراین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید با تدوین دستورالعمل‌هایی هزینه‌های جدید در دانشگاه‌های شهریه بگیر و مدارس غیرانتفاعی را مورد بازنگری قرار دهند و متناسب با این هزینه‌ها از دانشجویان و دانش آموز شهریه اخذ شود.



تخفیف در پرداخت شهریه‌ به دانشجو صرف خرید بسته‌های اینترنتی می‌شود  



وحیدی افزود: در واقع با کاهش شهریه کمکی به دانشجو و دانش آموز شده تا بتواند این بخش از شهریه خود را صرف خرید بسته‌های اینترنتی و تحصیل به صورت مجازی کند.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: لازم است که وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در این راستا در گرفتن شهریه ها تجدیدنظر کنند که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد، مجلس مجبور به مکاتباتی یا تدوین طرحی برای انجام این مهم خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 304105
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار