خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/11 - 19:17
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

خصوصی‌سازی شأن و جایگاه معلم را نشانه گرفته است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در تخصیص منابع به آموزش وپرورش مولد وپویا، نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد، گفت: خصوصی سازی ابهت معلم را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی‌بابایی در سی وچهارمین اجلاس رؤسای آموزش وپرورش که به صورت مجازی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز سه شنبه، ۱۱ شهریور به مدت دو روز شروع به کار کرد، گفت: رهنمودهای امروز  مقام معظم رهبری  نکته ای بود که ما  چندین سال، بعنوان قلب سند تحول بنیادین به آن تاکید داشته‌ایم.



رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: اینکه حضرت آقا فرمود، تنها راه به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش وپرورش، دانشگاه فرهنگیان است و ما جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی راه دیگری نداریم، در ماده ۶۳ برنامه ششم مصوب شده است و هرآنچه غیر از این عمل شده است، غیر قانونی است.



حاجی بابایی افزود: هر حرفی که در آموزش وپرورش قرار است، گفته شود؛ توسط معلم بیان می شود، وقتی معلم می‌خواهد وارد کلاس شود و مدیریت یک کلاس درس  را عهده دار شود، باید همانطور که برای آموزش فرزند خود حساسیت داریم، به این مقوله هم نگاه کنیم.



وی یادآوری کرد: در جلسه فراکسیون فرهنگیان  که حدود دوهفته قبل، با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد، بر یک قرارداد مشترک به تفاهم رسیدیم که، هرچه معلم می خواهیم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگیریم.



رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: در این مقوله سه مولفه مورد نظر است، ساختمان، که با تفاهم استانداری‌ها برای حل مشکل کوتاه مدت از ظرفیت های فضاهای استانی باید استفاده شود.



وی ادامه داد: مولفه دوم اساتید هستند، که هزاران معلم متخصص در آموزش وپرورش وجود دارند ،که در زمینه آموزش و یادگیری حرف برای گفتن دارند و درکنار آن از اساتید برجسته سایر دانشگاه‌ها به صورت حق التدریس فراخوان شود.



حاجی بابایی سومین مولفه را، اعتبار و پول برشمرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی اعتبار لازم برای توسعه دانشگاه فرهنگیان مصوب خواهد شد و معتقدیم در این زمینه باید تمام موانع  شناسایی و حذف شوند.



وی اظهار کرد: معلم را باید دانشگاه فرهنگیان تربیت کند، این رویکرد از جهت تخصصی شدن، شیوه های یاددهی و یادگیری است، زیرا در هر دوره باید معلم متخصص آن دوره بکار گرفته شود.



رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: برای مثال باید به گونه ای برنامه ریزی شود، که در چندسال آینده در دوره ابتدایی فقط معلم متخصصی که برای این دوره تربیت شده است، به تدریس اشتغال داشته باشد.



وی گفت: استراتژی دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه شهید رجایی باید تربیت معلم لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تا ده سال آینده باشد و به گونه ای بودجه ها را مدیریت کنیم که نسبت معلم به دانش آموز به بالاترین استانداردها برسد.



حاجی بابایی با تشکر از معلمان با توجه به این که در سخت ترین شرایط شیوع بیماری کرونا، آموزش وپرورش دانش آموزان تعطیل نشد، گفت: نگاه هزینه ای به آموزش وپرورش باعث می شود، زاویه دید در تخصیص منابع مالی وانسانی به آموزش وپرورش محدود شود، در صورتی که آموزش وپرورش یک نهاد مولد است و نیروی انسانی کارآمد و متعهد بزرگترین خروج آموزش وپرورش، متعالی و تمام ساحتی است.



وی تاکید کرد: دراین زمینه مقام معظم رهبری بارها تاکید نموده اند، که در تخصیص منابع به آموزش وپرورش محدویتی قائل نشوید، زیرا منشاء تحول های حیات آفرین، دستگاه تعلیم وتربیت زنده و پویاست.



رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: اگر نگاه مولد به آموزش وپرورش گسترش یابد، خصوصی سازی در آموزش وپرورش متوقف خواهد شد، چرا که خصوصی سازی آموزش وپرورش ابهت و شان و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است.



وی تاکید کرد: تمام فرمایشات امروز رهبری این حقیقت را به اذهان متبادر می‌کند، که معلم تنها کلید موفقیت آموزش و پرورش است و معلم خرید خدمت و قراردادی نمی توان، آموزش و پرورش متعالی و تمام ساحتی را انتظار داشت، چرا که وقتی کرامت معلم حفظ نشود، چگونه انتطار داریم، خروجی آموزش وپرورش انسانهایی کریم و بزرگ باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 303747
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار