خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/21 - 17:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری خبر داد:

تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای افزایش بودجه حوزه فرهنگ در بودجه 1400

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در نشست امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد مقرر شد تلاش جدی برای افزایش بودجه حوزه فرهنگ در بودجه 1400 داشته باشیم.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح دستور کار عصر امروز ( سه شنبه، 21 مردادماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست امروز خبر داد و گفت: از برنامه‌های ثابت کمیسیون نشست با وزارتخانه ها، نهادها و سازمان هایی است که در قبال آنها مسئولیت دارد و به همین منظور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست امروز حاضر و گزارش عملکرد این وزارتخانه را در بخش‌های مختلف هنری، ادبی، سینمایی، کتابخانه‌ها و مطبوعات به شکل کلی و مختصر ارائه کرد.











غلامرضا منتظری


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ در بحث اختصاص بودجه مظلوم مانده است، افزود: در نشست امروز مقرر شد تلاش جدی برای ارتقای بودجه و اعتبار حوزه فرهنگ در بودجه 1400 داشته باشیم زیرا ماموریت و امکانات نقش آفرینی این حوزه هیچ انطباقی وجود ندارد.



وی ادامه داد: در گزارش وزیر آمده بود که درصد بسیار ناچیزی از منابع به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرده است بنابراین مقرر شد در سال 1400 تعییراتی را در حوزه منابع و بودجه‌ای داشته باشیم و این مهم را با جدیت پیگیری کنیم.



نماینده مردم گرگان و آق قلا یادآور ادامه داد: همچنین در نشست امروز مقرر شد نشست‌های تخصصی را با معاونت‌های حوزه فرهنگ داشته باشیم و دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه را بررسی کنیم زیرا این نشست ها نگاه کمیسیون را عمق می بخشد و از سویی پیوند معناداری میان بخش قانونی و نظارتی بخش اجرایی را برقرار می‌کند.



منتظری یادآور شد: در نشست امروز مقرر شد بر اساس جدول زمانی به نقش نظارتی کمیسیون در حوزه فرهنگ و ارشاد توجه جدی‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 302774
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار