خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/27 - 10:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
متفکر آزاد خبر داد:

تدوین طرح مبارزه با تعارض منافع در دانشگاه‌های غیر انتفاعی در کمیسیون آموزش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین "طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی" در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: با تصویب این طرح هیچ مدیر دولتی نمی‌تواند دانشگاه داری کند.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملتبا اشاره به تدوین "طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی"، اظهار کرد: مجلس یازدهم تأکید دارد هرکس، هرکجا منفعت شخصی دارد، نبایستی مسئول تصمیم‌گیری دولتی در آن بخش باشد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین رویه‌‎ای منجر به تعارض منافع در تصمیم‌‎گیری‌ها، مجوزدهی و نحوه فعالیت دانشگاه‌های غیردولتی می‌شود و در نهایت به ضعف در نظارت در حوزه آموزش عالی می‌‎انجامد. در هر حال حاضر مواردی از تعارض منافع در حوزه آموزش عالی وجود دارد.



وی یادآور شد: مسئول دولتی یا مدیری در دانشگاه دولتی به هیچ عنوان نباید دانشگاه‌های غیردولتی داشته باشد؛ قطعا این رویه موجب ایجاد رانت خواهد شد و فساد آفرین است.



عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه این تصمیم کاملا منطقی بوده و با نرم جهانی نیز سازگاری دارد، افزود: مجلس یازدهم در نظر دارد با قانونگذاری دقیق با منشأ فساد مبارزه کند و همه  منافذ فسادزا  را مسدود کند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی این طرح در کمیسیون و ارجاع آن به کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش برای بررسی و تدوین نهایی خبر داد و گفت: پس از این مرحله طرح در کمیسیون تصویب و به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 306390
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار