خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/25 - 17:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری با یادآوری حضور رئیس ستاد اقامه نماز در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مطرح کرد

تاکید حجت الاسلام قرائتی بر تقویت اعتبارات حوزه فرهنگ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور رئیس ستاد اقامه نماز در نشست امروز این کمیسیون گفت: در این نشست مقرر شد ستاد سه تا 5 اولویت متناسب با ماموریت کمیسیون فرهنگی را ارائه کند و همچنین بر اساس تقویم زمانی نشست‌های مشترک تداوم یابد.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، 25 شهریورماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و دو معاون ایشان در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: ایشان انتظارات خود از کمیسیون را مطرح کردند و  و بر این باور بودند که اگر کار ماندگاری هست سراغ کار کوتاه مدت کم اثر و پرهزینه در عرصه فرهنگی نروید.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس ستاد اقامه نماز بر ضرورت توجه به فرهنگ معنویت در حوزه تفسیر، تقویت اعتبارات فرهنگی به ویژه فرهنگی دینی و تشکیل فراکسیون‌های مهدویت و قرآن و عترت  تاکید و همچنین اعلام آمادگی کردند که ظرفیت‌های کارشناسی را در اختیار فراکسیون‌های مرتبط قرار دهند و نمایندگان یادآور شدند که این فراکسیون‌ها در مجلس تشکیل شدند.



وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد دادند که نمایندگان در استان‌های خود عضو ستاد اقامه نماز شوند و به تناسب فرصتی که دارند در نشست‌ها حاضر و اسباب دلگرمی ستادها شوند و همچنین  به گره‌گشایی و رفع مشکلات سد راه ترویج فرهنگ اقامه نماز کمک کنند.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نشست مقرر شد ستاد اقامه نماز کشور سه تا 5 اولویت را متناسب با ماموریت کمیسیون فرهنگی به کمیسیون ارائه کند و همچنین بر اساس تقویم زمانی نشست‌های مشترک تداوم یابد.



منتظری افزود: نمایندگان از ایشان درخواست کردند با توجه به اینکه بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب دو رویکرد اصلی مجلس اقتصاد و فرهنگ است سخنرانی کوتاهی در صحن علنی در مورد ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و ارتقای نوع نگاه به عرصه فرهنگ و ترغیب نمایندگان برای توجه به حوزه فرهنگ به ویژه کمیسیون فرهنگی داشته باشند؛ آقای قالیباف از این کار استقبال کردند و قرار شد در صحن علنی حضور یابند البته زمان آن هنوز مشخص نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 304662
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار