خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 18:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی نشست کمیته مشترک ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح کرد؛

تأکید نمایندگان برای استفاده از نیروهای غیررسمی به منظور جبران کسری معلم

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیته مشترک ساماندهی نیروی انسانی، تصریح کرد: نمایندگان عضو این کمیته بر بهره مندی از نیروهای غیررسمی شاغل در آموزش و پرورش تأکید کردند.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به نشست امروز(سه‌شنبه ۲۷ آبان) کمیته آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: در نشست عصر امروز مسئله ساماندهی نیروی انسانی برای نیروهای پس از سال 91 در دستور کار کمیته مشترک قرار داشت و پیشنهاداتی در این راستا برای بررسی بیشتر مطرح شد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش با نیروهایی مواجه است که به استخدام رسمی آموزش و پرورش درنیامده‌اند و در قالب‌های مختلف از جمله خرید خدماتی، حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی با آموزش و پرورش همکاری دارند.



وی با استناد به اعلام نیاز 197 هزار معلم توسط آموزش و پرورش، افزود: در نشست امروز تأکید نمایندگان برای جبران این کسری نیرو، استفاده از نیروهای فعال و بدون ردیف استخدامی در آموزش و پرورش بود تا به این واسطه از تجربه و ظرفیت این نیروهای غیررسمی نیز استفاده شود.



پیشنهاد نمایندگان برای به کارگیری نیروهای شاغل در آموزش و پرورش چه بود؟



وی تصریح کرد: بر همین مبنا پیشنهاد شد از این نیروها با برگزاری آزمون و طی دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.



اسماعیلی یادآور شد: ضمن اینکه این پیشنهاد مطرح شد که سابقه تدریس معلمان به عنوان امتیاز مثبتی در آزمون استخدامی معلمان لحاظ شود. البته این پیشنهاد هنوز قطعی نشده و نیازمند بررسی دقیق‌تر است.



رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: در صورتی که شرایط کرونایی کشور اجازه دهد، مقرر شد هفته آینده دستگاه‌های دولتی حاضر در نشست کمیته، آماری دقیق و به تفکیک استان‌‎ها و شهرها از نیاز خود به در اختیار اعضای کمیته قرار دهند تا تصمیم‌گیری‌ها و جمع‌بندی‌ها بر مبنای دقیق تری باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 308285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار