خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/01 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بطحایی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی رئیس مجلس با تشکل‌های فرهنگی:

بیان ضرورت‌های اجرای سند تحول برای رسیدن به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران

وزیرسابق آموزش و پرورش با اشاره به نشست هم‌اندیشی رئیس مجلس با تشکل‌های فرهنگی، گفت: حاضرین در این جلسه به بیان ضرورت‌های اجرای سند تحول برای رسیدن به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نشست هم‌اندیشی رئیس مجلس با تشکل‌های فرهنگیان، گفت: برگزاری چنین جلساتی که به تبادل اطلاعات و تجارب حاضرین می‌انجامد بسیار می‌تواند مفید باشد لذا از آقای دکتر قالیباف تشکر می‌کنم که چنین برنامه‌هایی را شروع کردند و امیدوارم به صورت مستمر ادامه یابد. حاضرین در این جلسه امهات و مسائل اساسی در آموزش و پرورش که مانع تحقق سند تحول را مطرح کردند تا نمایندگان و رئیس مجلس با اطلاعات بیشتری در مسیر تصویب مصوبات و قوانین و مقررات کشور اولویت‌ها را تعیین کنند.



معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به نظر می‌رسد گستره این جلسات باید وسیع‌تر باشد. این جلسه به عنوان نخستین جلسه هم اندیشی فضای رسمی‌تری داشت و افراد سعی کردند آداب جلسه رسمی را رعایت کنند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید مباحث این جلسه را دنبال و نسبت به استمرار این جلسات تلاش کند و با اطلاعاتی که در اختیار می‌گیرد مهمترین طرح و لوایح را در دستور کار قرار دهد.



بطحایی یادآور شد: تشکل‌ها هیچ کدام مسائل صنفی خود را در این جلسه مطرح نکردند و به عنوان یک بخشی از بدنه آموزش و پرورش، جامعه آموزش و پرورش را برای انتقال مسائل اساسی نظام آموزش و پرورش نمایندگی کردند. به همین جهت تشکل‌ها از بیان مشکلات صنفی خود پرهیز کردند.



وی اظهار کرد: مهمترین موضوع مطرح در این جلسه درباره سند تحول و موانع اجرای این سند بود. همچنین درباره ضرورت‌های اجرای سند تحول برای رسیدن به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران مسائلی مطرح شد.



معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی بر فرایند استمرار و پیگیری این موضوعات تاکید کردند و امیدواریم نتایج این جلسات به عملیات کاربردی در صحنه نظام آموزش و پرورش برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 306765
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار