خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/12 - 14:06
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ارکانی:

بازگشایی مدارس میزان شیوع کرونا در نیشابور را به وضعیت فوق قرمز کشاند

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در نیشابور فوق قرمز اعلام شده است، بازگشایی مدارس را از علل اصلی گسترش دامنه شیوع این بیماری در بین افراد کمتر از 30 سال این شهر دانست.

احسان ارکانی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تایید صحت خبر منتشر شده از سوی فرماندار نیشابور که نسبت به وضعیت شیوع کرونا در این شهر هشدار داده و گفته چنانچه مردم جدی نگیرند قادر به ارائه خدمات نیستیم، گفت: ما شب گذشته نشستی در این رابطه با فرماندار نیشابور داشتیم، چرا که متاسفانه وضعیت شیوع کرونا در این شهر فوق قرمز اعلام شده است و برغم اینکه آموزش و پرورش مدعی بود برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس تاثیری در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ندارد و تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و فرمانداری بیانگر این است که از زمان بازگشایی مدارس با افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به این بیماری مواجه شده‌ایم.



اکثر مبتلایان به کرونا در نیشابور کمتر از 30 سال سن دارند



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکثر مبتلایان به کرونا در نیشابور کمتر از 30 سال سن دارند در حالیکه قبل از بازگشایی مدارس به هیچ وجه با چنین آماری مواجه نبودیم.



وی تصریح کرد: داده‌های ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و فرمانداری نشان می‌داد که بازگشایی مدارس تاثیر چشمگیری بر گسترش دامنه شیوع کرونا در این شهر داشته است، بنابراین پیگیر هستیم که کلاس‌های مدارس را به طور اجباری غیرحضوری برگزار کنند، اما تاکنون در این زمینه موفق به اخذ مجوز لازم از آموزش و پرورش نشده‌ایم.



عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی فرمانداری نیشابور تعداد بیمارانی که روزانه در بیمارستان شهر بستری می‌شوند با تعداد مبتلایان در اوج پیک بیماری کرونا برابری می‌کند و اگر این وضعیت تداوم یابد وضعیت شیوع کرونا در این شهر در مقایسه با تعداد مبتلایان به این بیماری در پیک اول هم رکورد می‌زند.



عمده تخت‌های بیمارستان نیشابور در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است



رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در نیشابور نگران‌کننده است، ضمن اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مشخص است و نمی‌توان تمام تخت‌های بیمارستان را نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار داد، چرا که بیماران سرطانی، تروما، اورژانسی و....هم روزانه مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری دارند. در این شرایط اکثر تخت‌های بیمارستان نیشابور تخلیه شده و در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار داده شده است و ادامه این روند سیستم درمانی و پزشکی نیشابور را با کلپس و فروریزش مواجه می‌کند که خطرناک است.



دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باید در زمان گسترش شیوع کرونا حکمرانی خود را به نمایش بگذارند



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر توصیه مردم به پیشگیری معتقدیم دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی هم باید در این شرایط حکمرانی خود را به نمایش بگذارند و اگر لازم است با استفاده از اهرم فشار افراد را وادار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند، همچنین باید از ارائه خدمات به هر فردی که فاقد ماسک است، جلوگیری شود و تاجاییکه می‌توانیم تمام فعالیت‌ها را مجازی کنیم.



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: چه ضرورتی دارد بسیاری از اداراتی که مراجعه مردم به آنها فقط باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود را باز نگه داریم و ارائه خدمات در آنها به صورت حضوری باشد و در نهایت این وضعیت به افزایش تعداد مبتلایان، فوت بیماران کرونایی و کمبود امکانات درمانی منجر شود و فشار سنگینی به کادر درمانی وارد شود، بنابراین باید این مراکز به صورت مجازی به ارائه خدمات بپردازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 305761
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار