خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/30 - 19:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وزیر سابق آموزش و پرورش:

اعتلای جایگاه فرهنگیان باعث گرایش جامعه به شغل معلمی می شود

به گفته این وزیر سابق آموزش و پرورش در حال حاضر کمتر خانواده ای از شغل معلمی برای فرزندش استقبال می کند که این تغییر نگرش نیازمند اعتلای جایگاه فرهنگیان است.

محمود فرشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست صمیمانه رئیس مجلس با نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان برای حل مشکلات آموزش و پرورش، گفت: مجلسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلابی است باید روش های گذشته را کنار گذاشته و ارتباط بیشتری با بدنه اقشار مختلف به خصوص صاحبنظران داشته باشد.



وزیر سابق آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حفظ منزلت معلم، اظهار داشت:  شرایط به گونه ای است که جامعه فرهنگیان تصور می کنند در میان مسئولان فراموش شده اند و این در حالی است که بسیاری از شخصیت های برجسته رأس نظام کار خود را از شغل معلمی آغاز کرده اند.



وی ادامه داد: علیرغم اینکه جایگاه معلم بسیار قابل احترام است اما امروز کمتر خانواده ای از اینکه فرزندشان معلم شود، استقبال می کنند لذا مسئولان عالیرتبه نظام باید برای تغییر ذهنیت جامعه، تربیت اسلامی و اعتلای معلم را پیش گیرند.



فرشیدی همچنین بر پیگیری نظرات کارشناسی که در مجلس مطرح می شود تأکید و تصریح کرد: مردم به ویژه قشر فرهنگیان به مجلس امید بسته اند و انتظار دارند به درد آنها رسیدگی شود و روحیه امید باید هرچه بیشتر در جامعه تزریق شود که یکی از راه های آن مصوباتی است که از مجلس نشأت می گیرد.



این وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگیان از اقشار مرجع جامعه هستند و از محبوبیت خاصی میان مردم برخوردارند لذا باید به خاطر پایگاه اجتماعی آنها و تأثیری که در رشد و تربیت فرزندانمان دارند، به طرز شایسته ای قدردانی شود که کمترین آن احقاق حقوق راستین آنها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 306740
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار