خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/16 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌خواه:

ارتباط تلفنی در ساعاتی مشخص بین معلم و دانش آموز برقرار شود

عضو هیأت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در هماهنگی کامل با ستاد ملی کرونا باشد، گفت: بسیاری از مناطق محروم شرایط برگزاری کلاس‌ مجازی را ندارد که در این رابطه آموزش و پرورش باید راهکار جایگزین داشته باشد.

احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه‌ملتبا اشاره به بازگشایی پیش از موعد مدارس در تاریخ 15 شهریورماه، اظهار کرد: ستاد ملی کرونا همان الزاماتی که برای برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم حسینی(ع) دارد، باید برای بازگشایی مدارس نیز در نظر داشته باشد تا سلامت دانش آموز و خانواده او به خطر نیفتد.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید مجلس بر این است که آموزش و پرورش هماهنگی 100 درصدی را با ستاد ملی کرونا داشته باشد، افزود: مدارس هر استان و شهرستان باید متناسب با دستور ستاد ملی کرونا آمادگی فعالیت به صورت حضور گروهی دانش آموز یا غیرحضوری را داشته باشند.



وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به این شکل نیازمند آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله پوشش دهی اینترنت در سراسر کشور است، اضافه کرد: طی روزهای اخیر مراجعات بسیاری از خانواده‌های روستایی داشتیم که از دسترسی به اینترنت محروم هستند و این مسئله نگرانی جدی به ویژه در مناطق روستایی کشور ایجاد کرده است.



بسیاری از خانواده‌ها توان تهیه تبلت و گوشی تلفن هوشمند را ندارند



آزادی خواه ادامه داد: افزون بر عدم دسترسی دانش آموزان به اینترنت در مناطق دور افتاده، بسیاری از خانواده‌ها توان خرید تجهیزات و امکانات آموزشی از جمله خرید تبلت و گوشی تلفن هوشمند را ندارد و آموزش و پرورش باید برای هر یک از این مسائل برنامه داشته باشد.



وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت‌ سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی را فراهم کند و در این راستا باید علاوه بر ظرفیت "شبکه شاد" ارتباط تلفنی بین معلم و دانش آموز در ساعاتی مشخص نیز برقرار شود  تا این ارتباط تلفنی جایگزینی برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند، شود.



عضو هیأت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دانش آموز مهم‌ترین مسئله برای ما است، گفت: می‌توان به مانند محرم حسینی(ع) طوری عمل شود که تا سال‌ها از امسال به عنوان سال تحصیلی به یادماندنی یاد شود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 303976
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار