خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/18 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بشیری:

آموزش و پرورش با تصمیمات غیرعلمی مدارس را به محل انتقال کرونا تبدیل کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بابیان‌اینکه دلایل ارائه شده از سوی وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب 15 شهریور جهت آغاز سال تحصیلی جدید قانع‌کننده نبود از این اقدام شتابزده آنها به عنوان عاملی برای تبدیل مدارس به محلی برای انتقال کرونا یاد کرد.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تصمیم شتابزده آموزش و پرورش برای زمان و نحوه بازگشایی مدارس، گفت: ما جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش در مجلس داشتیم و یکی از سوالاتی که از وی پرسیده شد، دلیل انتخاب 15 شهریور به عنوان سال تحصیلی جدید بود، اما دلایلی که ارائه داد قوی و قانع‌کننده نبود.



مسئولان باید در مورد تعیین زمان بازگشایی مدارس دقیق‌تر عمل می‌کردند



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید آغاز زودهنگام سال تحصیلی نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده که به حق است و باعث شد همه از مسئولان تا مردم احتمال بروز بحران در پی ایجاد موج جدیدی از شیوع کرونا را بدهند.



وی تصریح کرد: آنچه مسلم است باید در مورد تعیین زمان بازگشایی مدارس دقیق‌تر عمل می‌شد، چرا که مدارس محل اجتماع دانش‌آموزان از هر رده سنی هستند، به ویژه در مقطع ابتدایی این امکان وجود دارد که با عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، ویروس کرونا را به سایر دانش آموزان انتقال داده و مدارس به محلی برای انتقال کرونا تبدیل شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: خطر انتقال ویروس کرونا از طریق مدارس از این نظر بیشتر است که دانش‌آموزان از خانواده‌های مختلف با نگاه‌های متفاوت نسبت به این بیماری در مدارس حضور پیدا می‌کنند، ضمن اینکه در برخی مدارس به دلیل عدم‌ برخورداری از تجهیزات لازم برای مقابله با این ویروس اعم از ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و ....، نبود فضای کافی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کمبود نیروی معلم نمی‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان آموزش و پرورش باید کرونا را جدی بگیرند و از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند برای مقابله با آن استفاده کنند و متناسب با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، امور آموزشی را پیگیری کنند تا سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به خطر نیفتد./



پایان پیام

  • کد خبر : 304177
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار