خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/01 - 10:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شورای عالی آموزش مهارتی:

آموزش مهارتی امروز باید برای مسئولان کشور یک دغدغه باشد

نماینده مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی با بیان اینکه طی چندین سال اخیر که شورای مهارتی از جایگاه قانونی برخوردار شده فقط دو جلسه تشکیل داده است، گفت: آموزش مهارتی امروز باید برای مسئولان کشور یک دغدغه باشد که متأسفانه اینطور نیست.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت برگزاری نشست‌‎های شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، اظهار کرد: این شورا که وظیفه سیاستگذاری و تنظیم بخشی در ارتباط با صلاحیت‌های حرفه‌ای را دارد از جایگاه مهمی برخوردار بوده و جلسات آن باید به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه ترکیب این شورا نشان از اهمیت و شأن شورا نزد قانونگذار دارد، افزود: گزارش‌ها نشان می‌داد در بحث آموزش‌های مهارتی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود در نقطه خوبی قرار نداریم و علت این مسئله توجه به مدرک گرایی و آموزش‌های نظری است.



وی با بیان اینکه متأسفانه جدی نگرفتن حوزه مهارتی در کشور روی عدم برگزاری جلسات شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی نیز تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: طی چندین ساله گذشته جلسات شورای مهارتی به صورت منظم برگزار نشده و فقط دو نشست طی سال‌های گذشته در این شورا تشکیل شده است.



عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که شورا باید به آن ورود کند، موازی کاری نهادهای آموزش مهارتی در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف است که این دستگاه‌ها باید هم راستا و هم سو در یک جهت حرکت کنند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: قطعا تدابیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی می‌‎تواند در اشتغال کشور موثر باشد و اگر واقعا اشتغال یکی از معضلات امروز کشور بوده باید در همین جلسات با اختیارات گسترده برای آن چاره اندیشی کرد.



به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی 25 آبان‌ماه با 119 رأی، حسین حق وردی را به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی انتخاب کردند.



بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی آبان سال 96 ترکیب شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی به شرح ذیل است:



1- شورای معاون اول رئیس جمهور( رئیس شورا)، 2- وزیر آموزش و پرورش، 3- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، 4- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 5- وزیر صنعت، معدن و تجارت، 6- وزیر جهاد کشاورزی، 7- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 8- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 9- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، 10- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (یک نفر از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و یک نفر از کمیسیون اجتماعی) با تصویب مجلس به عنوان ناظر، 11- رئیس اتاق تعاون ایران ( بدون حق رأی)، 12- رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران (بدون حق رأی)، 13- رئیس اتاق اصناف ایران( بدون حق رأی)، 14- سه نفر از متخصصین و صاحب نظران در آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و بازار کار( بدون حق رأی)/



پایان پیام

  • کد خبر : 308437
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار