خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 12:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
دهمرده در تذکر شفاهی:

سران سه قوه به موضوع بی‌آبی سیستان ورود کنند

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: مردم سیستان امروز برای زنده ماندن به لحاظ آب و هوا در مضیقه هستند و ناچار به کوچ شده‌اند به گونه‌ای که در حال پیوستن به سرنوشت شوم حاشیه‌نشینی بوده‌اند لذا به شما اخطار می‌دهم که مرز استان به قم و سمنان کشیده شده و سیستان از جغرافیای ایران پاک می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حبیب اله دهمرده در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به روسای سه قوه گفت: به بحران و فاجعه سیستان رسیدگی شود، شما می‌دانید انگلستان، آمریکا، اسرائیل و آل سعود بند کمال خان را بسته‌اند تا آب منحرف شود لذا قبل از ساختن بند کمال خان سالانه 3 تا 4 میلیارد مترمکعب بر اثر سیلاب آب وارد ایران می‌شد اما در سال 1401، 10 میلیون و در سال 1402 نیز یک میلیون مترمکعب وارد ایران نشده است.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس ادامه داد: مردم سیستان امروز برای زنده ماندن به لحاظ آب و هوا در مضیقه هستند و ناچار به کوچ شده‌اند به گونه‌ای که در حال پیوستن به سرنوشت شوم حاشیه‌نشینی بوده‌اند لذا به شما اخطار می‌دهم که مرز استان به قم و سمنان کشیده شده و سیستان از جغرافیای ایران پاک می‌شود.



وی بیان کرد: از حضرت آقا و مجلس بزرگوار اصرار می‌کنم که هیأتی را به سیستان اعزام کنند تا مطالب و موارد مورد نظر منعکس و اعلام شود، ناگفته نماند که بنده از روش‌های مختلف اعم از سوال از وزرا و ...  قریب به یک دهه است مطالب خود را بیان کرده‌ام./




پایان پیام


  • کد خبر : 361281
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار