خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/10 - 11:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به طرح ایده تشکیل مجمع گفتگو و همکاری؛

کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند متناسب با توانمندی‌هایش به ثبات منطقه کمک کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: هر کشوری می تواند بر اساس ایده تشکیل مجمع گفتگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای خلیج فارس و متناسب با توانمندی هایش به ثبات منطقه کمک کنند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اجرایی کردن ایده تشکیل مجمع گفتگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای خلیج فارس، گفت: توجه به همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارای اهمیت ویژه ای بوده و در این راستا مشاهده می شود که دولت سیزدهم درصدد تقویت سطح مناسبات با کشورهای اطراف سرزمینمان است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی راهبردی و فعال جمهوری اسلامی در منطقه موجب شد زمینه رفع تنش ها و سوءتفاهم ها میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و تهران از بین برود، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که این کشورها درصدد بازگشایی سفارتخانه هایشان بوده و در این عرصه بدنبال پیش بینی فعالیت های مشترک با ایران هستند.



وی ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای خلیج فارس می تواند پای قدرت های فرامنطقه ای را از این منطقه قطع کند زیرا آنها با حضورشان همواره درصدد تنش آفرینی میان همسایگان بودند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که کشورهایی مانند آمریکا و غیره با حضورشان در خلیج فارس صرفا درصدد تامین منافع خودشان هستند و در این راستا با دامن زدن به سیاست ایران هراسی، نقشه های شوم خودشان را اجرایی می کردند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون کشورهای خلیج فارس متوجه شده اند که باید برای تامین امنیت منطقه از ظرفیت های همدیگر بهره ببرند، خاطرنشان کرد: به عبارتی هر کشوری می تواند متناسب با توانمندی هایش به ثبات منطقه کمک کنند و این موضوع بر شکوفایی اقتصادی و تجاری همسایگان در این منطقه کمک شایانی خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364236
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

اخبار پربازدید
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار