خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/08 - 11:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوری قزلجه:

پرونده مذاکرات برجام باید بسته شود/ احتمال تحقق نتیجه در مذاکرات پیش‌رو

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه پرونده مذاکرات برجام باید بسته شود، گفت: به نظر می‌رسد که نشست آتی مذاکرات به زودی برگزار می‌‌شود و احتمال تحقق نتیجه در این مذاکرات بیش از پیش است زیرا اراده همه طرف‌ها کسب نتیجه است.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص سرانجام برجام و زمزمه‌های آغاز مجدد مذاکرات، گفت: پرونده مذاکرات برای احیاء برجام باید بسته شود، همه طرف‌های توافق هسته‌ای نیز به این نتیجه رسیدند که تکلیف برجام باید مشخص شود تا منافع طرفینی تامین شود. به نظر می‌رسد که نشست آتی مذاکرات به زودی برگزار خواهد شد. احتمال تحقق نتیجه در این مذاکرات بیش از پیش است زیرا اراده همه طرف‌ها کسب نتیجه است.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: هرچند بهتر بود که یکسال گذشته تکلیف برجام مشخص می‌شد زیرا آن زمان سود بیشتری می‌کردیم و مردم کمتر در تنگنا قرار می‌گرفتند اما به هر حال اگر این روزها هم این اتفاق رخ دهد، مثبت است و اثرات مثبتی در روابط و تعاملات خواهد داشت.



وی در ادامه اظهار کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان حتما خطوط قرمز را رعایت خواهد کرد و در این تردیدی نیست. امیدواریم موضوع بیش از این ادامه دار نشود. این وضعیت به لحاظ عملی و حتی روانی بسیاری از روابط و کارها را معطل کرده است و این شرایط باعث سوءاستفاده برخی از کشورهای خارجی در تعاملات شده است.



نوری قزلجه تصریح کرد: اگر به شرایط نرمال در ارتباطات دست یابیم و موانعی که به ناحق و ظالمانه در مسیر پیشرفت و توسعه کشورمان قرار دادند و باعث شدند که ما در مبادلات و تجارت مشکلاتی پیدا کنیم، رفع شود، شاهد روابط عادی در مبادلات تجاری و اقتصادی کشورمان با دیگر کشورها خواهیم بود و منافع حداکثری نیز برای کشور تامین می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در توضیح تاثیر تقویت پایگاه منطقه‌ای ایران و توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه در ساماندهی نگاه طرف‌های برجام به ایران، گفت: این ارتباطات در مذاکرات تاثیر خواهد داشت، ایران کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه است، توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و اسلامی استراتژی اساسی نظام جمهوری اسلامی است و هرچه این روابط عمیق‌تر شود، حتما به نفع ایران است.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در مدت اخیر اولویت خود را بر توسعه روابط با همسایگان قرار داد و این موضوع در تلطیف روابط ما با دیگر کشورها تاثیرگذار بود، گفت: برنامه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس برای توسعه روابط با ایران راه منطقی است که ما از آن استقبال خواهیم کرد. ما با این کشورها دارای پیوند‌های تاریخی و مذهبی هستیم و توسعه ارتباطات سیاسی می‌تواند به توسعه همه طرف‌ها و حتی احیاء برجام کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346489
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار