خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 11:03
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح شد

نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم از نگاه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملکرد و نقاط قوت دولت رئیسی در سال اول، توصیه کرد وزرای ناکارآمد تغییر کند تا اعتماد مردم به دولت سیزدهم سلب نشود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی عملکرد یکساله دولت سیزدهم گفت: عملکرد دولت در بخش های مختلف را باید از هم تفکیک کرد تا وزارتخانه هایی که خوب عمل کردند از وزارتخانه هایی که عملکرد قابل دفاعی ندارند قابل تشخیص باشد. در دولت اقدامات مثبت و مهمی انجام شد یکی از این اقدامات بهبود روابط با همسایگان بود، در سیاست خارجی نگاه ویژه ای به روابط با کشورهای آسیایی و تنش زدایی با همسایگان شکل گرفت.



وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم موفق عمل کرد و توانست در این عرصه خوب ظاهر شود، اظهار داشت: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و شکسته شدن رکورد سفرهای روسای جمهوری کشورها  به ایران  اقدامات ارزشمندی است که  در این شرایط مثبت ارزیابی می شود.



این نماینده مجلس افزود: سفرهای استانی رئیس جمهور و نشست و برخواست وزرا با مردم با وجود اینکه وقت و انرژی زیادی از دولت گرفت اما لازم بود دولت و رئیس جمهور جدا از فضای تبلیغات و انتخابات با مسائل و مشکلات از نزدیک آشنا شوند.



رحیمی تاکید کرد: کار ارزشمند دیگری که در دولت رئیسی اتفاق افتاد این بود که روابط دولت  با سایر قوا منظم تر و مرتب تر بود، حضور رئیس جمهور در جلسات شوراهایی که نقش ریاست آن را دارد پر رنگ شد، این بخش مغفول مانده بود که دولت توانست در این زمینه موفق عمل کند.



وی با بیان اینکه اما دولت در بخش هایی ضعیف عمل کرد، عنوان کرد: در برخی وزارتخانه ها وزرایی  حضور دارند که در حد کارشناس معمولی آن وزارتخانه هم محسوب نمی شوند، کسانی را در رأس وزارتخانه گذاشتند که سیستم مدیریتی آن وزارتخانه فرد را قبول ندارد تا با او به عنوان وزیر کار کنند این امر باعث شد برخی از وزارتخانه ها عملکرد لازم را نداشته باشند.



این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم نیازمند خانه تکانی اساسی است، اظهار داشت: وزراتخانه های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، نفت و جهاد کشاورزی جز وزارتخانه های هستند که وزرای آنها بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. همچنین وزارت ارشاد در این دوره نتوانست ارتباط لازم را با هنرمندان، جامعه هنری کشور و مسائل فرهنگی و هنری برقرار کند. وزیر گردشگری تناسبی با این وزارتخانه ندارد در حالی که مدیران شایسته و آشنا با مسائل گردشگردی در وزارتخانه وجود دارد.



رحیمی بیان کرد: با این حال دفتر رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور و معاون پارلمانی ریاست جمهوری ارتباط خوبی با مردم و مجلس داشتند و هر زمان لازم بود به عنوان نماینده مردم با آنها جلسه داشته باشیم بلافاصله جلسه گذاشتند و در اولین وقت ممکن دیدار با رئیس جمهور را فراهم کردند.



وی تاکید کرد: دولت رئیسی اگر می خواهد در این شرایط  مردم، نظام و شرایط جامعه را به درستی مدیریت کند به خانه تکانی اساسی نیاز دارد و حداقل 7 وزیر باید تغییر کند. وزارت راه و شهرسازی نمی تواند سالی یک میلیون مسکن ایجاد کند، پروژه ها را تامین اعتبار کند و به جاده های روستایی سرکشی کند، این که او همچنان وزیر راه بماند ظلم در حق قاسمی است و باعث می شود سوابق درخشان وزیر از بین برود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش انسان شریفی است اما توانایی مدیریت مشکلات و مسائل وزارتخانه را ندارد و نیروهای زیر دست او به حرف وزیر گوش نمی دهند و انگار وزیری وجود ندارد که بخواهد امورات را بگذراند. از این رو اگر دولت وزرای ناکارآمد را تغییر ندهد، اعتماد مردم به دولت سلب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار