خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/08 - 12:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری در پی تحولات روز گذشته بغداد

مرزها امنیت کافی برای بازگشت زائران ایرانی را دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خلاء امنیتی باعث بازگشت زائران ایرانی شده است، گفت: ظرف دو سه روز آینده ثبات و امنیت به عراق باز می گردد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به وضعیت مرزها و بازگشت ایرانیان بعد از آخرین تحولات عراق، گفت: با توجه به تنش های ایجاد شده در فضای سیاسی عراق معقولانه این است که فعلا به مدت کوتاهی مرزها برای خروج به سمت عراق بسته باشد تا ثبات و امنیت به عراق بازگردد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با  تأکید بر اینکه مسیر زائران ایرانی مسیر امنی در کربلا، نجف و سامرا است، عنوان کرد: هیچگونه مشکلی برای زائران ایجاد نمی شود و مرزهای 4 گانه خسروی، شلمچه، چذابه و مهران برای بازگشت آنها از عتبات و عالیات فراهم است.



وی در ادامه با یادآوری این مطلب که قطعا این بی نظمی در عراق کوتاه مدت بوده و پایدار نیست، اظهار کرد: طی دو سه روز آینده ثبات و آرامش به این کشور باز می گردد و مجددا رفت و آمد زائران با بازگشت ثبات و امنیت به این کشور به خصوص پایتخت، از سر گرفته می‌شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر نظر ستاد مرکزی اربعین حسینی این است که به خاطر حفظ امنیت، زائران به کشور باز گردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت عراق به لحاظ امنیتی دچار بی نظمی شده و نیروهای تأمین کننده امنیت در بغداد به سر می برند که باعث ایجاد خلاء امنیتی در شهرهای دیگر ایجاد می شود از این رو بهتر است زائران ایرانی فعلا در عراق نباشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348392
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار