خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/16 - 10:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

فراخواندن اتباع کشورهای اروپایی به بهانه ناامنی بخشی از پروژه فشار به ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برخی کشورهای اروپایی با ادعای ناامنی، اتباع خود را فراخوانده‌اند که خود بخشی از پروژه فشار به کشورمان است و با تلاش برای بازگشت آرامش به کشور خنثی می‌شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فراخواندن اتباع 7 کشور اروپایی از ایران به بهانه قرمز بودن شرایط، گفت: ما در حال حاضر چالش دیپلماتیک و رسانه ای با غرب داریم.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تصور آنها این بود که ایران در جریان مذاکرات در موضع ضعف قرار بگیرد اما زمانی که متوجه شدند امکان به انزوا کشاندن کشورمان را ندارند، تحریم ها را افزایش دادند که ممکن است این موضوع را کشورهای اروپایی نیز ادامه دهند.



وی در ادامه فراخواندن اتباع کشورهای اروپایی از ایران را بخشی از پروژه فشار دانست و افزود: آنها قصد دارند بگویند ایران شرایط مساعدی برای اقامت و سفر ندارد و جان اتباع سایر کشورها در کشورمان در خطر است؛ همچنین با مطرح کردن ادعای ناامنی ایران، قصد دامن زدن به جنگ تبلیغاتی را دارند و به دنبال افزایش فشارها به ایران هستند.



رحیمی جهان آبادی در ادامه بهترین راهکار برای مقابله با این جنگ تبلیغاتی را کمک به بازگشت آرامش و بهبود شرایط کشور دانست و افزود: معتقدم به خیلی از سخت گیری ها در فضای داخلی مثل مسدود بودن فضای اینترنت نیازی نیست و این اعمال محدودیت ها، آسیب بیشتری در جهان به ما وارد می کند در حالی که در داخل کشور مشکل خاصی نداریم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اعتراضات مربوط به طیف های مختلف ممکن است در هر کشوری رخ دهد و گاهی تبدیل به چالش شود، خاطرنشان کرد: ما نباید این اعتراضات را تبدیل به یک مسأله حاد کنیم و اگر به طبیعی شدن فضا کمک کنیم خود به خود تبلیغات رسانه ای غرب خنثی می شود اما دامن زدن به آن تبدیل به بهانه ای می شود که خودمان به دست بدخواهان می دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 349760
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار