خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/20 - 12:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امنیت با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپا:

طرف های غربی به دنبال مذاکره برای توافق نکردن بودند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرف های غربی از ابتدا به دنبال مذاکره برای توافق نکردن بودند و منتظر تصمیم آمریکایی ها ایستاده بودند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، و در خصوص بیانیه اخیر تروئیکای اروپا اظهار داشت: صدای آمریکا و صهیونیست ها از تریبون اروپایی ها شنیده شد و این ندای هماهنگ اروپا، صهیونیست ها و آمریکا قابل پیش بینی بود.



وی افزود: تصمیمات اروپایی ها از سوی آمریکا گرفته می شود و همیشه این را گفته بودیم این جماعت ناقض عهد و غیر قابل اعتماد هستند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران با اقتدار مواضع خود را اعلام کرده و خطوط قرمز را روشن کرده است اما طرف های غربی به دلیل سردرگمی و نداشتن اصول روشنی در مسیر مذاکرات و مشکلات سیاسی داخلی منبعث از انتخابات از تصمیم گیری عاجز هستند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی تاکید کرد:اگر منافع ملی ما تامین شود مذاکره را ادامه خواهیم داد اما اگر قرار باشد پرونده ای باز بماند و تضمینی برای لغو تحریم ها ارائه نشود مذاکره برای توافق نکردن را ادامه نمی دهیم. 



وی با بیان اینکه غربی ها به دنبال استفاده حداکثری از مواهب برجام بودند اما نمی خواستند تعهدی بدهند گفت: آنها به دنبال بهره یک جانبه از برجام بودند ولی نمی شود پرونده ای باز باشد و ادعاهایی در خصوص یک طرف مطرح بماند اما توافقی صورت بگیرد و این نوع توافق در روابط بین المل مفهومی ندارد آن هم پرونده ای پر از اتهام و بر آمده از اهداف شوم رژیم جعلی صهیونیستی که در آینده تبدیل به بهانه ای شود برای برگشت پذیری بدعهدی ها و مشکلات گذشته در مسیر اجرای برجام./



پایان پیام



   

  • کد خبر : 348903
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار