خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 09:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

ضرورت افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در نمایندگی‌های ایران/ دیپلماسی تسهیل‌گر صادرات باشد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: باید رایزن های اقتصادی و بازرگانی بیشتری آموزش ببینند و در نمایندگی های کشورمان در سراسر دنیا حضور یابند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی رایزن های اقتصادی، گفت: یکی از وظایف مهمی که بر دوش دستگاه دیپلماسی قرار دارد، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دنیا است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا باید رایزن های اقتصادی و بازرگانی آموزش ببینند و در نمایندگی های کشورمان در سراسر دنیا حضور یابند.



وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد رایزن های اقتصادی متناسب با میزان نمایندگی های کشورمان نیست، ادامه داد: در واقع وزارت امور خارجه باید تلاش کند در این حوزه رایزن های بیشتری را آموزش دهد و فعال کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای همسایه و منطقه دارای ظرفیت های خوبی هستند، افزود: در واقع شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات کشورمان بر عهده رایزن های اقتصادی است که اکنون این مهم به خوبی محقق نمی شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی تسهیل گری صادرات محصولات ایرانی در گرو فعالیت بیشتر حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه بوده که نیازمند توجه بیشتر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 347626
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار