خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیرضابیگی:

سعودی‌ها و اماراتی‌ها بجای اتهام‌زنی به ایران درصدد تکیه بر اشتراکات منطقه‌ای باشند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد سعودی ها و اماراتی ها بجای اتهام زنی به ایران، درصدد تکیه بر اشتراکات منطقه ای باشند.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام زنی سعودی ها و اماراتی به کشورمان نسبت به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، گفت: ریاض رقیب منطقه ای کشورمان محسوب می شود لذا اینکه جمهوری اسلامی در موضع برتر قرار داشته باشد مورد استقبال آنها قرار نمی گیرد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با بررسی کوتاه می توان اذعان کرد دولت گذشته در مواجه با سعودی ها طوری رفتار کرد که نشان می داد اگر با غرب به توافق برسیم، آنها بقیه کشورهای منطقه را با ما همراه می کنند در حالی واقعیت که اینطور نبود.



وی ادامه داد: همچنین رفتار وزیر سابق امور خارجه کشورمان نیز به نوعی بود که نشان می داد امکان تفاهم بیشتری با غرب وجود دارد و این مهم می تواند موجب جایگزینی کشورمان با سعودی ها برای غربی ها در منطقه شود لذا شاهد افزایش فاصله گرفتن کشورهای منطقه بودیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که می توانستیم با تکیه بر اشتراکات منطقه ای و تاکید بر اهمیت دستیابی به امنیت دسته جمعی از طریق همکاری ها و همگرایی ها، به یکدیگر نزدیک شویم.



علیرضا بیگی گفت: غربی ها خواهان تنش و افزایش فاصله بیشتر میان کشورهای منطقه هستند لذا همسایگان باید از وقوع این رقابت جلوگیری کنند؛ متاسفانه در این راستا برخی کشورهای منطقه مانند سعودی ها و اماراتی ها به غرب و اسرائیل نزدیک تر شدند و آمریکا نیز محور هماهنک کننده قرار گرفت.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع همگرایی برای ایجاد پیوند میان کشورهای منطقه علیه ایران هدف غربی ها است لذا شاهد چنین موضع گیری هستیم؛ هر چند آنها نیز تلاش کردند عاقلانه تر رفتار کنند تا حساسیت کمتری از سوی جمهوری اسلامی شکل بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346999
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار