خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 09:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری:

دیپلماسی اقتصادی در دولت رئیسی فعال شده است

نماینده مردم خمین در مجلس از رفع نقیصه در عملکرد ضعیف معاونت اقتصادی وزارت خارجه در دولت رئیسی خبر داد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفارتخانه ها در تقویت روابط اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی گفت: در کار وزارت خارجه نقیصه ای وجود داشت که مربوط به ضعف عملکرد معاونت اقتصادی آن می شد که در دولت جدید این موضوع برطرف شد.



نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کشور باید در بحث بازاریابی محصولات ایرانی و ارتباط تجار داخلی و خارجی فعالیت داشته باشد، اظهار داشت: در دولت جدید با معرفی مهدی صفری به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گام های خوبی در این حوزه برداشته شد.



این نماینده مجلس تاکید کرد: در چند ماه اخیر شاهد تعاملات خوب کشورهای همسایه و غیر همسایه در بحث تجارت اقتصادی با جمهوری اسلامی بوده ایم بنابراین اتفاق خوبی در این دولت افتاده و برای رفع این نقیصه توجه شده تا بتوانیم ازوزارت خارجه در گسترش روابط به خصوص روابط اقتصادی به نفع کشور بهره برداری کنیم.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان و هندوستان و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ژنو اول مرداد ماه پیش از عزیمت به محل ماموریتشان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.



رئیس جمهور در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سفرا بر اساس اهداف تعیین شده برای هر کشور از جمله میزان کمک به توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به امور ایرانیان خارج از کشور، رعایت و بسط ارزش‌های اسلامی و انقلابی در رفتار فردی و خانوادگی سفرا و مقابله با هرگونه روابط ناسالم اقتصادی در حوزه مأموریت، آنان را موظف به تلاش برای تحقق نهایی اهداف و سیاست‌های کشور خواند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346268
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار