خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
زنگنه:

دولت می‌تواند با تغییرات و اصلاحاتی در بدنه، تعامل با نمایندگان را افزایش دهد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، گفت: مردم تعامل بیشتری را از این مجلس و دولت انتظار دارند لذا اعتماد بین مجلس و دولت باید بیشتر شود.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گذشت یکسال از عمر دولت یازدهم و تعامل دولت و مجلس در این مدت، گفت: نمره قابل قبولی می‌توان به تعامل دولت و مجلس داد اما از آنجایی که مجلس و دولت به لحاظ فکری و نگاه سیاسی به هم نزدیک هستند و مردم هم این دو مجموعه را یکی می‌دانند، تعامل دولت و مجلس در حد مطلوب نبوده و بهتر از این می تواند باشد.



نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: مردم تعامل بیشتری را این مجلس و دولت انتظار دارند. لذا اعتماد بین مجلس و دولت باید ارتقاء پیدا کند، دولت به مجلس از بعد کارشناسی نگاه کند، بسیاری از نمایندگان وزرای دوره‌های متعدد و یا مدیران اجرایی در سطوح مختلف و یا اساتید دانشگاه و حوزه بودند بنابراین دولت به نظرات کارشناسی مجلس باید اعتماد کند.



وی یادآور شد: ممکن یک یا دو نماینده در جایی نظر غیرتخصصی دهند اما اکثریت نمایندگان مجلس شان مشاوره علمی و تجربی می‌توانند برای داشته باشند و دولت باید به آنها اعتماد کند. البته مجلس هم باید شرایط دولت را درک کند، شرایط کشور سخت و مشکلات مردم فراوان است لذا مجلس هم باید مقداری به وزرا و استانداران خوش بین‌تر باشد.



زنگنه در ادامه تصریح کرد: هر دو طرف (مجلس و دولت) باید شرایط یکدیگر را درک کنند. دولت می‌تواند با تغییرات و اصلاحاتی در بدنه تعامل خود را با نمایندگان افزایش دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348183
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار