خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/10 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حاجی دلیگانی:

دستاوردهای دولت کمتر از ظرفیت‌های موجود در قوه مجریه است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کند، گفت: دستاوردهای دولت کمتر از ظرفیت‌های موجود در قوه مجریه، مجلس و سایر نهادها است هرچند گام‌های مثبتی هم در این حوزه برداشته شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گذشت یکسال از عمر دولت سیزدهم، در خصوص عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی، گفت: با توجه به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و دستاوردهای این حوزه از نمرده بیست به دولت نمره 11 می‌دهم. با وجود ظرفیت‌های کشور در قوه مجریه و مجلس و سایر نهادها می‌بایست شاهد خروجی بیشتر باشیم. دولت می‌بایست از همان ابتدا نوع مذاکرات، مکان مذاکره و نقطه شروع مذاکره را به نحو بهتری مدیریت می‌کرد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها را آغاز می‌کردند، ظرفیت بسیاری داشتیم لذا نباید اجازه می‌دادیم که غربی‌ها مذاکرات را از بعد هسته‌ای مجدد شروع کنند.



وی معتقد است: اگر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شد، قطعا دولت نمره بالاتری می‌توانست کسب کند البته دولت در این حوزه گام‌های مثبتی هم برداشته که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد؛ صداقت، شفافیت، عدم داشتن نیت دور زدن مجلس و رفتارهای درست و صادقانه در مواجهه با مباحث از امتیازات دولت در حوزه سیاست خارجی بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 346675
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار