خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/28 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اردوغان:

حفظ تمامیت ارضی کشورها و عدم حملات نظامی شکل‌بندی جدیدی از تعاملات را در منطقه رقم خواهد زد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تروریست‌ها نتوانسته‌اند به اهداف خود در منطقه برسند اما همچنان اقدامات ایذایی دارند، گفت: از این رو کشورهای منطقه باید حامی یکدیگر بوده و از دخالت کشورهای بیگانه جلوگیری کنند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توصیه های امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با اردوغان در تأکید بر عدم حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، گفت: هرگونه نا امنی و نا امن سازی می تواند به ضرر همسایگان ترکیه باشد لذا این اصل که باید امنیت در غرب آسیا برقرار شود و کشورهای همسایه تمامیت ارضی یکدیگر را حفظ کنند، که به تأمین امنیت مرزها نیز می انجامد، از محورهای اصولی ایران است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به همسایگان خود کمک کرده تا به ثبات و امنیت برسند، یادآور شد: تروریست ها در منطقه نتوانسته اند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند اما همچنان اقدامات ایذایی دارند از این رو کشورهای منطقه باید حامی یکدیگر بوده و هرگونه دخالت بیگانه در کشورهای خود را متوقف سازند.



وی در ادامه تأکید کرد: ما همواره این نکته را به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تأکید کرده ایم که پای کشورهای بیگانه را به منطقه باز نکرده و از گروه های نیابتی به منظور ایجاد امنیت برای خود استفاده نکنند که خود این اقدامات باعث ایجاد حفره های امنیتی می شود.



مقتدایی همچنین تصریح کرد: توصیه رهبری به اردوغان از سر خیرخواهی برای ترکیه بوده و ما در طول سالیان گذشته نیز شاهد این موضوع بوده ایم که هرگاه آنها به رهنمودهای خیرخواهانه توجه کرده اند منافع آن، شامل حال این کشور و همسایگان آنها نیز شده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایران ترکیه را به عنوان همسایه خود دانسته و در تفاهم با این کشور به ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای سایر کشورها نیز کمک می کند، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران خیرخواه منطقه بوده و توصیه های رهبر معظم انقلاب شکل بندی جدیدی از تعاملات را در منطقه رقم خواهد زد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345962
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار