خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 17:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حدادی نشست کمیسیون شوراها را تشریح کرد

حضور 6 حقوقدان پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان در کمیسیون امور داخلی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از رفع ابهامات دو ماده طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز( یکشنبه 2 مرداد) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در این نشست 6 حقوقدان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضاییه برای عضویت در شورای نگهبان حضور پیدا کردند و برنامه ها و کارنامه کاری خود را ارائه دادند.



نماینده مردم ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان در مجلس ادامه داد: مواد 13 و 16 طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی از صحن علنی به کمیسیون برای رفع ابهام ارجاع داده شد بود که بررسی رفع ابهام این دو ماده در دستورکار قرار داشت.



وی توضیح داد: در ماده 13 بحث نظارت وجود داشت و ابهامی در این زمینه در صحن علنی مطرح بود که در نشست کمیسیون بند (ب) ماده مذکور به این نحوه اصلاح شد که تشکل‌ ها پس از دریافت پروانه فعالیت و ثبت آن، از حقوق زیر پیگیری نظارت و مطالبه حقوق و مسائل حوزه تخصصی تشکل از دستگاه ذی ربط برخوردار می‌ شوند.



این نماینده مجلس افزود: در ماده 16 در زمینه اجتماع تشکل ها ابهام وجود داشت، در این ماده تاکید شده بود که برگزاری هرگونه اجتماع تشکل ها توسط وزارت کشور و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است که با رای نمایندگان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها این موضوع حذف شد و تاکید شد هرگونه بهره برداری از تشکل ها در جهت اهداف غیر تخصصی یا غیر مرتبط با اهداف تشکل توسط دستگاه های اجرایی ممنوع است و در صورت تخلف از این ماده دادستان مکلف بوده ضمن دستورات لازم جهت جلوگیری از اقدامات مذبور  موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند. ./



پایان پیام 

  • کد خبر : 346197
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار