خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/11 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

جمهوری اسلامی دستیابی به اهداف هسته‌ای خود را به میدان مذاکره نخواهد برد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه افزایش تعداد سانتریفیوژها، ارتقا و گازدهی به آنها در راستای خواسته جمهوری اسلامی بوده و ضروری است، گفت: ایران نیازهای ضروری خود را با موضوعات دیگر معامله نکرده و به میدان مذاکره نخواهد برد.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به صدور دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، گفت: دستیابی به غنی سازی 190 هزار سو از ابتدا مطرح بوده و نیاز جمهوری اسلامی ایران است و ما بی شک با همه توان و ظرفیت خود به این سمت حرکت می کنیم.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی یکی از دستگاه های اثرگذار برای رسیدن به این هدف است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی همه ظرفیت های خود را برای رسیدن به این سطح از نیاز(غنی سازی 190 هزار سو) به کار خواهد بست.











دیدار هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی ارتش پاکستان با ابراهیم عزیزی


وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تعداد سانتریفیوژها، ارتقا و گازدهی به آنها در راستای خواسته جمهوری اسلامی ایران است که سال ها روی آن تأکید داشته ایم، اظهار داشت: این امر بسیار ضروری است و جمهوری اسلامی ایران نیازهای ضروری خود را با موضوعات دیگر معامله نمی کند و در میدان مذاکره نخواهد برد.



عزیزی همچنین با تأکید بر اینکه ما به عنوان مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صراحت در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تأکید کرده ایم، گفت: دولت موظف است به 190 هزار سو غنی سازی با نسل های پیشرفته سانتریفیوژ دست پیدا کند که امری کاملا قانونی و خواسته مردم و نظام است که صنعت هسته ای می تواند آن را برآورده کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام روی روند مذاکرات تأثیرگذار خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به نوع برداشت های غلط آمریکا و اروپایی ها دارد که این موضوع را القا کنند که روند جدید روی مذاکرات اثر بگذارد اما ما اساسا معتقدیم این موضوع را تحت هر شرایطی به عنوان یک نیاز جدی دنبال می کنیم و رسیدن به غنی سازی 190 هزار سو نیازی به سانتریفیوژهایی با نسل های جدید دارد که از آن استفاده می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 346739
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار