خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/28 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فیروزی پوربادی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب:

بی‌اعتنایی به تمامیت ارضی سوریه منجر به تقویت تروریست ها می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سطح پایین تبادلات تجاری میان ایران و ترکیه، گفت: طبق تأکید رهبر معظم انقلاب باید همکاری‌های دو کشور در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌ها افزایش یابد.

رحمت اله فیروزی پوربادی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور ترکیه و تأکید ایشان بر کاهش تنش‌های نظامی میان این دو کشور، گفت: یکی از سیاست های جمهوری اسلامی حفظ تمامیت ارضی خود بوده که در 8 سال دفاع مقدس نیز بروز داشت و به دنبال آن امروز نیز معتقدیم دولت‌ها نباید تمامیت ارضی سایر کشورها به خصوص همسایگان خود را خدشه دار کنند.



نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: عدم رعایت تمامیت ارضی و حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه خود می تواند به نفع تروریست ها باشد و آنها را تقویت کند از این رو ترکیه باید این حملات را به ضرر خود بداند.



وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره با ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان و همسایه تعامل داشته اما کافی نیست، یادآور شد: به نظر می رسد سطح تبادلات تجاری میان دو کشور علیرغم وجود ظرفیت های بسیار، پایین است و باید این همکاری ها در چارچوب منافع ایران و ترکیه گسترش یابد که همین امر نیز دست مداخله جویانه بیگانگان را کوتاه خواهد کرد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه کشورها باید در چارچوب تفاهم نامه هایی که امضا می کنند، رفتار کنند، خاطرنشان ساخت: لازمه افزایش همکاری ها، افزایش تفاهم نامه ها و توافق ها در کنار اجرای آنها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345968
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار