خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/22 - 14:08
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
عمویی:

برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای منطقه باید به دستاوردهای ملموس منتج شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر یک کشور تنها به مسائل آبی و محیط زیستی خود فکر کند و از این رهگذر بخواهد برای همسایگان محدودیتی ایجاد کند نمی تواند انتظار موفقیت دراز مدت داشته باشد.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توجه کمیسیون امنیت به مسائل اقلیمی گفت: موضوع تغییرات اقلیمی و سد سازی ها در چارچوب مسائل زیست محیطی منطقه در حال پیگیری است و یکی از مطالبات مجلس از دولت پیگیری این موضوع است.



وی افزود: تغییرات اقلیمی موضوعی نیست که محدود به مرزها شود و به صورت فراگیر کشورهای یک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و نیاز به راه حل های جمعی  دارد و ابتکار عمل دولت برای برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای منطقه اقدام خوبی بود که نیاز است به دستاوردهای ملموس و عینی نیز برسد.



عمویی در پایان تاکید کرد:همه کشورهای منطقه باید برای حق مشکلات آبی، زیست محیطی و اقلیمی به راه حل های مشارکت‌جویانه و جمعی فکر کنند و اگر یک کشور تنها به مسائل آبی و محیط زیستی خود فکر کند و از این رهگذر بخواهد برای همسایگان محدودیتی ایجاد کند، نمی‌تواند انتظار موفقیت در دراز مدت داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345629
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار