خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/03 - 12:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به سیستان و بلوچستان:

ایجاد امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان با نقش آفرینی مردم/ 6 بازارچه مرزی این استان باید فعال شود

رئیس کمیته مرز مجلس با اشاره به بازدید از مناطق مرزی و پیگیری مصوبات اجرا نشده دولت در استان سیستان و بلوچستان، گفت: 6 بازارچه مرزی مصوب دولت باید فعال شود، خوشبختانه امنیت پایداری به کمک نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و با نقش آفرینی و همکاری مردم در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.

شهریار حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح سفر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان سیستان و بلوچستان، گفت: سفر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به منظور بررسی آخرین وضعیت مسائل امنیتی، اجتماعی و مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام گرفت. نظارت میدانی از مرزها، بررسی مولفه های اثرگذار بر تقویت اقتصاد مرزی، موانع و مسائل حوزه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مرزبانی با هدف ایجاد نظم و امنیت در استان از برنامه ها و اهداف این سفر است.



رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلسه روز گذشته این هیات با اعضای شورای تامین استان سیستان و بلوچستان، افزود: در این جلسه گزارش مفصلی از مسائل و مشکلات ارائه شد. خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و مرزبانی امنیت خوبی در این استان برقرار است اما در عین حال خلاءهای مرزی وجود دارد.



6 بازارچه مرزی باید فعال شود



وی در ادامه یادآور شد: از جمله خلاءها، مسائل و مشکلات درمرزها مانند غیر فعال بودن بازارچه های مرزی است. ایجاد 6 بازارچه مرزی در سفر دولت به استان مصوب شده که باید فعال شود. مسائل معیشتی مرزنشینان نیز مد نظر ماست. استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی دارد،  نیروها از آمادگی لازم اعم از اشراف امنیتی و اطلاعاتی برخوردارند البته مردم هم در تامین امنیت استان نقش بسزایی دارند.



حیدری اظهار کرد: مردم برای ایجاد نظم و امنیت در قالب بسیج با نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش و سپاه همکاری کردند. این موضوع از مولفه های قدرت و امنیت پایدار در این منطقه است.











سفر هیأتی از کمیسیون امنیت ملی به سیستان و بلوچستان


 



فعال کردن بازارچه های مرزی بر اقتصاد و معیشت مرزنشینان تاثیرگذار است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به جلسه شورای تامین استان با حضور برخی از نمایندگان این استان در مجلس، گفت: در این جلسه تذکراتی در خصوص اجرای مصوبات دولت، ارتقاء معیشت و اقتصاد استان با تاکید بر مناطق مرزی، فعال کردن بازارچه های مرزی داده شد که همه این موارد بر اقتصاد و معیشت مرزنشینان تاثیرگذار است.



مصوبه انتقال آب دریای عمان مجلس ابرپروژه ای برای استان سیستان و بلوچستان



وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین سپاه، ارتش، مرزبانی و مردم برای بهره مندی از شرایط مرزی شکل گرفته است، گفت: این استان ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقاء سطح معیشت مردم دارد. طرح های خوبی هم در مجلس از جمله انتقال آب دریای عمان مصوب شده می‌تواند اثرات خوبی بر اقتصاد این استان داشته باشد. دولت باید با تمرکز بر این استان مسائل و مشلات را پیگیری کند. طرح بهبود اقتصاد و معیشت مرزنشنان که در نشست سران قوا مطرح است می تواند جایگزین کوله بری برای مردم شود و درآمدهای خوبی برای استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کند.



لزوم اهتمام وزارت نفت در طرح «رزاق» در سیستان و بلوچستان



حیدری با بیان اینکه در ادامه سفر از مرزهای استان بازدید خواهیم کرد و در شهرستان های مرزی دیدار مردمی خواهیم داشت، افزود: طرح «رزاق» به منظور کمک به معیشت مناطق مرزی با همکاری سپاه در نوار مرزی سیستان و بلوچستان در حال اجراست. ما از وزیر نفت انتظار همکاری بیشتر داریم. وزیر نفت باید با وزارت کشور برای فروش سوخت مرزنشینان همکاری کند. در جلسه روز گذشته نیز تاکید شد که طرح «رزاق» در این استان اجرا  شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سرپرستی شهریار حیدری رئیس کمیته مرز انجام گرفته و آقایان آقازاده دافساری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون و دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس و نمایندگانی از دستگاه های مربوطه جهت رسیدگی به مسائل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سیستان و بلوچستان این هیات را همراهی می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار