خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/30 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عمویی:

آمادگی لازم برای توسعه روابط با امارات وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی گفت: ایران و امارات روابط اقتصادی خوبی دارند و لازم هم‌پای این روابط در حوزه سیاسی نیز حمایت های لازم برای پیشرفت صورت گیرد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به اظهار نظر مقام اماراتی درباره اینکه «امارات در راستای بازسازی روابط با ایران، به تهران سفیر اعزام می کند»، اظهار داشت: مقامات اماراتی برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز در مسیر تحول در سیاست خارجی و توسعه روابط منطقه ای آمادگی لازم برای این موضوع را داریم.



وی افزود: بهترین مسیر برای حل مسائل و مشکلات منطقه ای و فی‌مابین گفت و گو های دو جانبه در سطح مقامات است و ایران و امارات هم روابط اقتصادی خوبی دارند اما لازم در حوزه سیاسی نیز روابط توسعه یابد.



نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تاکید کرد: فراتر از این موضوعات هم ما در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ممکن است انتقاداتی به مواضع امارات داشته باشیم اما بر این باور هستیم که می توانیم گفت و گو های دوجانبه ای داشته باشیم.



وی با اشاره به توسعه فعالیت های کنسولی گفت: مراودات ایران و امارات از طریق کنسولگری در دوبی و در سطح کاردار در ابوظبی دنبال کردیم و این روابط وجود دارد و امورات در حال انجام است اما تبادل سفیر نشان خواهد آمادگی دو کشور برای ارتقا روابط و حل و فصل موضوعات در سطح بالاتری وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346054
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار