خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/13 - 21:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در نشست شورای اداری شهرستان خرم‌بید:

سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع تبدیلی در کشور ضروری است/ تأکید بر رفع مشکلات مردم شهرستان خرم‌بید

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم انجام سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع تبدیلی تأکید کرد و گفت: باید کارهای اقتصادی و تجاری به وسیله مردم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امشب (پنجشنبه 13 مهرماه) در جریان سفر به استان فارس در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌بید گفت: با توجه به صحبت‌های امام جمعه و فرماندار شهرستان خرم‌بید، اگر احساس می‌شود اجحافی در حق این منطقه شده و این شهرستان جزو مناطق محروم محسوب می‌شود، باید بر اساس معیارهای تعریف شده، بررسی‌های مجددی در این راستا صورت بگیرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه خرم‌بید از طبیعت سردسیری برخوردار است، باید بررسی و پیگیری‌هایی درباره کاهش تعرفه گاز مصرفی منطقه صورت بگیرد.



دکتر لاریجانی افزود: موارد مربوط به ضعف در بخش بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این رابطه به وزیر بهداشت توصیه‌های لازم انجام می‌شود. همچنین به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پول کشاورزانی که با مشکلات خشکسالی روبرو شده‌اند، توصیه می‌شود تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات انجام شود.



از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در منطقه استفاده شود



وی با تأکید بر لزوم انجام سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع تبدیلی تصریح کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در منطقه استفاده شود که در این راستا وام‌های با نرخ سود پایین ارائه می‌شود تا به طور مثال سردخانه‌های صنعتی برای نگهداری محصولات کشاورزی احداث می‌شود.



دولت به علت کمبود اعتبار قادر به خرید تمام محصولات کشاورزی به صورت تضمینی نیست



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عنوان می‌شود دولت تمامی محصولات کشاورزی را به صورت تضمینی خریداری کند، امکان‌پذیر نیست به دلیل اینکه بضاعت مالی دولت کم است؛ البته دولت می‌تواند در این راستا کمک‌های لازم را انجام دهد.



دکتر لاریجانی اظهار کرد: نباید انجام همه کارهای اقتصادی به دولت مرتبط شود و مطلوب این است که اقتصاد و تجارت دست مردم باشد.



وی یادآور شد: مجلس در خصوص ارتقای سیستم‌های آبیاری و توجه به آبیاری تحت فشار حساسیت دارد و در بودجه، منابع برای این موضوع در نظر گرفته شده و بخش عمده هزینه آبیاری تحت فشار را دولت می‌پردازد.



همچنین در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام نقوی امام جمعه خرم‌بید، صادق کریمی فرماندار این شهرستان و رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید، گزارشی از وضعیت منطقه به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادند و همچنین از حضور دکتر لاریجانی در شهرستان خرم‌بید قدردانی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 213799
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار